- Profesor/a: Pablo Caamaño Carreño
- Profesor/a: Guzmán Ferreirós Sánchez-Guisande
- Profesor/a: Juan Antonio Moreira Martínez
- Profesor/a: Gloria Mª Santalla Quintana
- Profesor/a: Roberto Crespo Vázquez
- Profesor/a: Fernando Painceiras López
O/a patrón/patroa costeiro/a polivalente, cando sexa o caso, é a persoa designada polo/a armador/a da embarcación de pesca que desempeña a súa representación, e exerce o goberno e a dirección do buque acreditando a súa titulación mediante o título profesional conforme as condicións e atribucións establecidas no Real decreto 36/2014, do 24 de xaneiro, pola que se regulan as titulacións profesionais do sector pesqueiro.
|
Atribucións |
Para poder exercer a función de Capitán prevista no presente apartado o interesado debe cumprir un período de embarque non inferior a 12 meses como Oficial encargado da garda de navegación, ou Patrón, en buques pesqueiros de eslora non inferior a 12 metros.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Condicións para a obtención da Titulación |
Para a obtención da titulación de patrón/patroa costeiro/a polivalente, o alumnado deberá:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Condicións para a obtención do Título Profesional |
- A sustitución deste período de embarque por outro de formación especial de duración non superior a un ano, a condición de que o programa de formación especial sexa, como mínimo, dun valor equivalente o do periodo de embarque exixido o que sustitúe. - A sustitución do período de embarque en buques pesqueiros por outro que conste nun rexistro aprobado de acordo co Convenio de Formación, 1978. Para o cómputo do período de embarque de 2 anos previsto neste apartado, aceptaranse ata 18 meses de días de embarco realizados con anterioridade a realización do exame previsto, o resto do embarque debe ser realizado, en todo caso, con posterioridade a superación do citado exame.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Condicións de acceso ó curso |
Para o acceso ao curso de patrón/patroa costeiro/a polivalente, o alumnado deberá reunir os seguintes requisitos:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Duración do curso |
A duración do curso non será inferior a 600 horas lectivas, das cales 350 horas corresponderán á sección de ponte e 250 horas á sección de máquinas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Asistencia ó curso |
A asistencia ao curso por parte do alumnado matriculado será obrigatoria. Cando o incumprimento da asistencia supere o 10% das horas lectivas do curso será motivo de baixa no dito curso, así como a baixa no dereito a participar no exame correspondente. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Obxectivos |
Sección de PONTE |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sección de MÁQUINAS |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programa e Temporalización |
Sección de PONTE (350 horas/420 sesións) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 1 80 sesións |
Navegación e comunicacións UD 1 – Navegación costeira. UD 2 – Navegación con radar. UD 3 – Servizo de garda. UD 4 – Sistemas electrónicos de determinación da situación e da navegación. UD 5 – As comunicacións a bordo. Procedementos radiotelefónicos. UD 6 – Busca e salvamento (MERSAR). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 2 60 sesións |
Estabilidade, manobra do buque e regulamentos para previr abordaxes UD 1 – Construción naval e teoría do buque. UD 2 – Estabilidade e construción do buque pesqueiro. UD 3 – Manobra e goberno dos buques pesqueiros. UD 4 – Regulamentos para previr as abordaxes e balizamento internacional. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 3 80 sesións |
Pesca responsable UD 1 – Bioloxía pesqueira. UD 2 – Pesca marítima. Artes e aparellos de pesca. UD 3 – Lexislación marítimo-pesqueira e administración do buque. UD 4 – Manipulación e estiba das capturas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 4 20 sesións |
Meteoroloxía e oceanografía UD 1 – Meteoroloxía. UD 2 – Oceanografía. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 5 60 sesións |
Seguranza marítima e preservación do medio mariño UD 1 – Seguranza marítima. UD 2 – Hixiene e primeiros auxilios. UD 3 – Preservación do medio mariño. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 6 40 sesións |
A seguranza e lexislación marítima laboral UD 1 – Prácticas de traballo seguras a bordo. UD 2 – Lexislación marítima laboral. UD 3 – A fatiga a bordo. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 7 20 sesións |
Nocións de inglés técnico |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Módulo profesional 8 60 sesións |
Simulación e prácticas a bordo dun buque de pesca UD 1 – Simulación en radar e ARPA. UD 2 – Simulación en sistemas electrónicos (navegación e pesca). UD 3 – Programa de prácticas a bordo dun buque de pesca. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sección MÁQUINAS (250 horas/300 sesións) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Módulo profesional 1 Propulsión do buque 120 sesións
|
UD1 – Teoría fundamental dos motores térmicos de combustión interna. UD2 – O motor diésel de catro tempos. UD3 – Potencias, rendementos e consumos. UD4 – Estudo e verificación dos compoñentes do motor. UD5 – Sistemas de alimentación de aire e escape. UD6 – Combustión. Combustibles. UD7 – Sistema de alimentación e inxección do combustible. UD8 – Sistema de lubricación. Lubricantes. UD9 – Sistema de refrixeración. UD10 – Arranque. Liña de eixes. Motores reversibles. UD11 – Instrumentos de medida local e remota. UD12 – Condución, mantemento e avarías dos motores diésel. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Módulo profesional 2 Electricidade 60 sesións
|
UD1 – Principios, circuítos e magnitudes eléctricas. UD2 – Baterías. UD3 – Circuíto de carga. Alternador. UD4 – Circuíto de arranque. Motor de arranque. UD5 – Cadros eléctricos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Módulo profesional 3 Servizos do buque 60 sesións |
UD1 – Hidráulica e pneumática básica. UD2 – Sistemas hidráulicos do buque. UD3 – Servizo de achique, baldeo e contra incendios. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Módulo profesional 4 Tecnoloxía mecánica. Taller 60 sesións |
UD1 – Recoñecemento e uso de ferramentas. Metroloxía. UD2 – Procedemento manual de soldadura por arco eléctrico. UD3 – Desmontaxe e montaxe dun motor diésel completo. UD4 – Cambio de aceite e filtros do motor. UD5 – Regraxe de válvulas e comprobación da posta a punto. UD6 – Esmerilaxe de válvulas. UD7 – Timbraxe dun inxector sobre bomba de probas. UD8 – Preparación do motor para o arranque e para realizar unha travesía. UD9 – Utilización do polímetro. UD10 – Acoplamento e verificación do estado de carga de baterías. UD11 – Verificación do sistema de carga e arranque. UD12 – Montaxe dun circuíto hidráulico e pneumático. UD13 – Cambio de retén dunha bomba centrífuga. UD14 – Seguranza e prevención de riscos no manexo da maquinaria a bordo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Criterios de Organización, Avaliación e Valoración |
Sección de PONTE |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exame Teórico O tribunal deberá acollerse a unha das seguintes opcións: Opción A: consistirá nunha proba de 30 preguntas curtas Duración da proba: 110 minutos Valoración desta proba: 4 puntos A composición do exame tipo test será a seguinte:
Opción B: consistirá nunha proba de 60 preguntas tipo test de respostas múltiples. Duración da proba: 110 minutos Valoración desta proba: 4 puntos A composición do exame tipo test será a seguinte:
Exame Práctico Valoración desta proba: 6 puntos Consistirá na resuloción dos seguintes supostos prácticos:
Criterios e Valoración É necesario cumprir todos os requisitos que se nomean a seguir para superar a sección:
Se a persoa candidata non supera algún dos criterios enumerados anteriormente, será considerado como «non apta». |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sección de MÁQUINAS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exame Teórico Consistirá nunha proba de 30 preguntas curtas, resolución de circuitos e cálculos. Duración da proba: 150 minutos A composición do exame será a seguinte:
Valoración: Para superar o exame teórico o alumnado deberá responder correctamente a un mínimo de 15 preguntas, que son as seguintes:
Exame Práctico Consistirá na resuloción de 3 supostos prácticos, a razón dun suposto práctico por módulo. Duración: 15 minutos por alumno/a e módulo. Valoración: Para superar o exame práctico o alumnado deberá obter un mínimo de 5 puntos en cada un dos tres módulos prácticos. A puntuación destes módulos estará comprendida entre 0 e 10 puntos. Para aprobar o exame, o alumnado deberá superar tanto o exame teórico como o práctico. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Normativa |
|