Se noutras épocas históricas era a palabra, tanto na súa
expresión oral como escrita, a principal forma de expresión e de transmisión de
ideas e sentimentos, non cabe dúbida de que na época na que estamos inmersos/as
a imaxe cobrou un protagonismo sen precedentes en ningunha outra época da
historia da humanidade.
A materia de Educación Plástica, Visual e Audiovisual parte
dos bloques impartidos na educación primaria na área de Educación Artística. A
parte destinada á educación plástica xa anticipaba os mesmos bloques dos que
parte a materia en ESO, baixo as denominacións de "Educación
audiovisual", "Debuxo técnico" e "Expresión artística".
Nos tres primeiros cursos da ESO esta materia estrutúrase
en tres bloques: "Expresión plástica", "Comunicación
audiovisual" e "Debuxo técnico". En cuarto da ESO os bloques nos
que se estrutura a materia son: "Expresión plástica", "Debuxo técnico",
"Fundamentos do deseño" e "Linguaxe audiovisual e
multimedia".
Analízanse as características da linguaxe audiovisual desde a cal se realiza a análise crítica das imaxes que nos rodean. Faise, tamén, especial fincapé no uso das tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas á imaxe.
No bloque titulado "Debuxo técnico" trasládanse coñecementos teórico-prácticos sobre formas xeométricas e sistemas de representación, e aplícanse estes coñecementos á resolución de problemas e á realización de deseños.
- Teacher: Javier Ángel Costas Táboas
Se
noutras épocas históricas era a palabra, tanto na súa expresión
oral como escrita, a principal forma de expresión e de transmisión
de ideas e sentimentos, non cabe dúbida de que na época na que
estamos inmersos/as a imaxe cobrou un protagonismo sen precedentes en
ningunha outra época da historia da humanidade.
A
materia de Educación Plástica, Visual e Audiovisual parte dos
bloques impartidos na educación primaria na área de Educación
Artística. A parte destinada á educación plástica xa anticipaba
os mesmos bloques dos que parte a materia en ESO, baixo as
denominacións de "Educación audiovisual", "Debuxo
técnico" e "Expresión artística".
Nos
tres primeiros cursos da ESO esta materia estrutúrase en tres
bloques: "Expresión plástica", "Comunicación
audiovisual" e "Debuxo técnico". En cuarto da ESO os
bloques nos que se estrutura a materia son: "Expresión
plástica", "Debuxo técnico", "Fundamentos do
deseño" e "Linguaxe audiovisual e multimedia".
O
bloque de "Expresión plástica" experimenta con materiais
e técnicas diversas na aprendizaxe do proceso de creación.
Inténtase darlle ao alumnado unha maior autonomía na creación de
obras persoais, axudando a planificar mellor os pasos na realización
de proxectos artísticos, tanto propios coma colectivos.
Analízanse
as características da linguaxe audiovisual desde a cal se realiza a
análise crítica das imaxes que nos rodean. Faise, tamén, especial
fincapé no uso das tecnoloxías da información e da comunicación
aplicadas á imaxe.
No
bloque titulado "Debuxo técnico" trasládanse coñecementos
teórico-prácticos sobre formas xeométricas e sistemas de
representación, e aplícanse estes coñecementos á resolución de
problemas e á realización de deseños.
No
cuarto curso, considerando a madureza do alumnado e os coñecementos
adquiridos, incorpórase o bloque de "Fundamentos do deseño",
que vai permitir o coñecemento dos fundamentos do deseño nas súas
diferentes áreas, desenvolvendo, desde un punto de vista práctico,
os coñecementos adquiridos no resto de bloques.
- Teacher: Javier Ángel Costas Táboas
"Educación Plástica , Visual e Audiovisual" é un instrumento esencial no noso tempo, posto que
a maior parte dos estímulos que percibimos na nosa cultura son estímulos
visuais ou táctiles que proveñen
tanto da natureza como da actividade de creación
humana. Ao vivir inmersos nunha cotidianeidade de obxectos, de arquitectura, de
deseño gráfico,
deseño industrial, imaxes visuais transmitidas por
medios como o cine, a televisión, o vídeo, a fotografía, etc...créase
unha necesidade evidente de desenvolver nos alumnos capacidades de análise,
crítica e apreciación
de imaxes que lles permitan asimilar o entorno social e plástico
cunha actitude reflexiva. É decir, que se fai necesaria unha educación que
lles axude a ter unha visión máis
profunda da realidade e non só unha
visión sesgada e relativizada da mesma.
- Teacher: Javier Ángel Costas Táboas