Formación básica nas TIC. Edición Abalar copia 2
Esquema de temas
-
Asesor (I.E.S. Politécnico)
Asesor (I.E.S. Politécnico)
Asesor (I.E.S. Pino Manso)
Asesor (Cangas)
José A. Garabatos Cuadrado
Jorge Pedrosa Rúa
Marcelino Veiguela Fuentes
Ricardo Otero Landín
CURSOS
CENTROS
DATAS
V1101033 Formación básica nas TIC.
IES Politécnico (Vigo)
Outubro: 13, 17,19, 20, 24, 26, 27 // Novembro: 2, 3, 7
V1101034 Formación básica nas TIC.
IES Politécnico (Vigo)
Outubro: 13, 17,19, 20, 24, 26, 27 // Novembro: 2, 3, 7
V1101035 Formación básica nas TIC.
IES Pino Manso (O Porriño)
Outubro: 13, 17, 20, 24, 26 // Novembro: 3, 7, 10, 14, 17
V1101036 Formación básica nas TIC
Cangas
Outubro: 19, 20, 24, 26, 27 // Novembro: 2, 3, 7, 9, 10
RELATORES
Pablo Nimo Liboreiro (curso de Porriño)
Juan Antonio Graña Rodríguez
Ana María Piñeiro Soto
Ana María Mariño Álvarez
José Eugenio Randulfe Silvarrey
José Antonio Rodríguez Pérez
Julio Mosquera González
Eloísa Teijeira Bautista
Jorge Cobelas Sobrino
Fernando Ortiz de Lejarazu (curso de Porriño)
Juan Ramón Guinarte Pose
Daniel Medina Méndez
-
Juan Antonio Graña Rodríguez
Relatorio: Visión do cambio metodolóxico provocado polo emprego das TIC nas aulas.
-
Ana Piñeiro Soto
Relatorio: Dinamizando as aulas abalar: as webs dinámicas (Drupal). Experiencias didácticas dinamizando a web do centro.
-
Ana Mariño Álvarez
Relatorio: Compartir recursos na rede mediante blogues
-
José Eugenio Randulfe Silvarrey
Relatorio: Ferramentas para a creación de materiais educativos. Procura e selección de contidos dixitais educativos. Procedementos de avaliación dos recursos.
Guión:
Introdución ás ferramentas Jclic e LIM. Exemplos de actividades.
Creación de actividades utilizando Jclic e LIM. Bancos de recursos de actividades.
Espazos colaborativos.
Descarga e reutilización de actividades na elaboración de novos proxectos. Licencias de creación de contidos.
Aloxamento dos paquetes de actividades en moodle. Informes de resultados.
Materiais:
-
José Antonio Rodríguez Pérez.
Relatorio: Moodle como plataforma de ensino virtual nas aulas Abalar.
-
Julio Mosquera González
Relatorio: Empregar a navegación web, os recursos ofimáticos e presentacións multimedia para acadar os obxectivos curriculares.
Guión:
1. Software libre
a. Que é o Software libre
b. As súas orixes
c. Fundamentos e características
d. Vantaxes e desvantaxes
e. Aplicacións interesantes baseadas en SW libre
f. Proxecto Abalar e o SW libre2. A suite ofimática LibreOffice
a. Historia e características
b. Utilidades e aplicacións da suite3. Navegar na web con Mozilla Firefox
a. Historia e características
b. Extensións, complementos e personalización. Comparativa con outros navegadores4. Organización das tarefas con Mozilla Sunbird
5. Os contidos e os dereitos de uso
6. Practicando coas ferramentas. Aplicacións didácticas
a. Procesador de textos Writer
b. Folla de cálculo Calc
c. Presentacións con Impress
d. Base de datos con Base
e. Matemáticas con Math
f. Navegación con Mozilla Firefox
i. Estratexias de procura. O buscador Google
ii. Complementos de interese
iii. ActualizaciónsMateriais:
-
Eloísa Teijeira Bautista
Relatorio: Coñecer as posibilidades que ofrecen as webquest no traballo da aula.
Guión:
AS WEBQUEST: AS TIC Ó SERVIZO DA APRENDIZAXE
1. As Webquest:
1.1. Orixe.
1.2. Definición.
1.3. Estrutura.
1.4. Fundamentación pedagóxica.
1.5. Contidos:
1.6. Descrición dos apartados:1.6.1. Tipoloxía de tarefas.
1.6.2. Elementos incluídos na Tarefa: Andamiaxe e recursos.
1.6.3. A alma da WQ.1.7. Boas prácticas WQ: exemplificacións.
1.8. A evolución das WQ.2. As miniquest e as cazas do tesouro. Breve descripción e boas prácticas.
3. Bibliografía e enlaces.
Materiais:
-
Xurxo Cobelas Sobrino.
Relatorio: Emprego didáctico do EDI na aula Abalar
-
Juan Ramón Guinarte Pose (CURSOS DE VIGO E CANGAS)
Relatorio: Busca con criterios, descargando, clasificando e organizando a información obtida de internet (marcadores, favoritos, marcadores sociais). Procura e selección de contidos dixitais educativos dos diversos repositorios para empregalos como complemento ao proceso de ensino-aprendizaxe. Procedementos de avaliación dos recursos empregados.
-
Daniel Medina Méndez (CURSOS DE VIGO E CANGAS)
Relatorio: Uso do equipamento informático en rede e local: xestión de carpetas, conexión de periféricos, formatos de compresión, recoñecementos e conversión de formatos. Compartir recursos na rede, acceso ao servidor de recursos Abalar, procedementos de seguridade básicos. Funcionamento e actualización dos navegadores.
Guión:
1. O Aula Abalar
a. Elementos do aula
b. Consideracións de uso do aula e elementos de seguridade
c. Interconexión de elementos.
i. Conexión dos portátiles ao EDI.
ii. Saída de son.2. Traballando cos portátiles
a. Uso do teclado.
b. Sistema operativo Ubuntu Netbook Edition
i. Os menús.
ii. Uso do interface gráfico.
iii. Estrutura do sistema de arquivos.
iv. O explorador de arquivos.
v. Conexión de dispositivos externos.c. Compresión de arquivos
d. O navegador Firefox.3. Servidor de recursos Abalar
a. Recursos.
b. Contas de usuario.
c. Carteira de recursos.Materiais:
Presentación dixital (PDF)
-
Pablo Nimo Liboreiro (CURSO DE PORRIÑO)
Relatorio: Presentación técnica xeral do proecto Abalar. Fundamentación pedagóxica. Equipamento informático en rede e local. Compartir recursos na rede, acceso ao servidor de recursos Abalar.
-
Fernando Ortiz de Lejarazu Martínez de Ilarduya (CURSO DE PORRIÑO)
Relatorio: Sistema Operativo Debian GNU/Linux. Uso do equipamento informático en rede e local: xestión de carpetas, periféricos. Recoñecemento e conversión de formatos.