A autoestima é unha avaliación subxectiva que unha persoa fai de si mesma, sendo intrinsecamente positiva ou negativa en algún grau.
Existen relacións estreitas entre
JXUwMDNiJXUwMDExJXUwMDE3JXUwMDA0JXUwMDE1JXUwMDFkJXUwMDFmJXUwMDFmJXUwMDBkJXUwMDA1JXUwMDA1JXUwMDAx
e autoestima. Personalidades que apresentan baixo nível de autoestima temen ousar, inovar e son menos creativas no cotidiano da vida.
As persoas repentistas constrúen a súa autoestima através dunha secuencia de
JXUwMDNjJXUwMDAxJXUwMDE2JXUwMDEyJXUwMDA3JXUwMDhiJXUwMDgyJXUwMDFj
na arte de improvisar e na autosuperación frente a un contexto social que, de entrada, non valora nin prestixia esta expresión cultural, pouco coñecida.
Nas aulas de regueifa gostamos de aprender unha habilidade socialmente pouco coñecida: cantar en verso rimado diante dun público. Gostamos de improvisar tamén porque sentimos que temos unha especie de "
JXUwMDJiJXUwMDA2JXUwMDA1JXUwMDE1JXUwMDE3JXUwMDAyJXUwMDFmJXUwMDBiJXUwMDAxJXUwMDE3
". E sentimos que o repentismo nos empodera.
Iniciarse no repente é comezar un camiño formado por desafíos. E cada desafío pode mellorar a nosa autoestima persoal e colectiva nesta aventura.
O desenvolvemento persoal a través do repente está ligado á expresión sincera de
JXUwMDNkJXUwMDA4JXUwMDAyJXUwMDBjJXUwMDBhJXUwMDlhJXUwMDlkJXUwMDFk
. Como estratexia formativa permite o coñecemento das emocións para a súa transformación en sentimentos de aceptación da propia persoa e das demais. A través do improviso, o alumnado vivencia a súa liberdade, facilitando a personalidade creativa.
No traballo co repentismo, a xente nova pode expresar espontáneamente ideas e sentimentos, mellorar as súas habilidades de comunicación, perder a
JXUwMDJjJXUwMDFkJXUwMDA0JXUwMDA0JXUwMDBkJXUwMDAxJXUwMDFm
, descubrir as súas potencialidades, achar estratexias de superación persoal.
Finalmente, máis alá da autoestima persoal, estamos a traballar a autoestima
JXUwMDNiJXUwMDBjJXUwMDAzJXUwMDA5JXUwMDA2JXUwMDE3JXUwMDFkJXUwMDFmJXUwMDE3
: do grupo, do colectivo. Nun primeiro nível, refórzase a identidade grupal da turma. Noutros níveis, a improvisación tamén crea identidade social: autoestima de pertenza á comunidade local, -lugar, vila, cidade- e valoración positiva de pertencer a un movemento sociocultural nacional e internacional, que comparte obxectivos e experiencias.