Saltar la navegación

2.1 - Dinamizar foros

Infórmate

Dinamizar o curso é un dos labores fundamentais... e é complexo. Os foros adoitan ser o medio mediante o cal se xestiona e dinamiza unha boa parte do curso. A finalidade dos foros pode ser diversa, dende solventar problemas e resolver dúbidas no Foro de consultas, ata celebrar debates sobre a temática do curso.
Viches algunha vez a un titor moderar un debate? Moderaches algunha vez un debate? Se é así, estarás de acordo en que se trata dunha tarefa complicada. O moderador pode ou non introducir o tema. No caso de e-Learning, pode ser que os propios alumnos sexan os que expoñan un tema de debate sen pedir "autorización" ao titor. O moderador debe procurar que o debate se centre nas técnicas expostas, que non se desvíe en múltiples temáticas, etc. Para iso, hai que ter en conta algunhas recomendacións:

  • No primeiro momento do debate, o titor deberá lanzar mensaxes dando a benvida ás persoas que se animaron a participar.
  • Algúns participantes poden ter problemas co uso da ferramenta, polo que nas primeiras conexións deberán ofrecerse as indicacións necesarias sobre ela (como enviar mensaxes, como utilizar as mensaxes privadas, etc.) Aínda que é importante resaltar que a maior parte destas persoas superan as súas dificultades na súa primeira conexión. Lembra que no bloque lateral Mediateca, na ligazón "Minivídeos para saber como..." atópanse os vídeos "Enviar e ler mensaxes da titoría e dos outros participantes" e "Consultar dúbidas nos foros de dúbidas e consultas" aos que se pode remitir aos participantes que manifesten ter problemas coa mensaxería ou con foros. Bloque lateral Mediateca

Na moderación de foros a titoría deben evitar:

  • Monopolizar as discusións ou intervir e contestar de maneira rutineira ante calquera opinión dos estudantes.
  • Ser inflexible e seguir ao pé da letra a proposta de actividade grupal sen adaptarse ás necesidades e intereses dos estudantes se percibísemos que estes son diferentes aos expostos.
  • Enviar sempre mensaxes de explicación "maxistral" que non xeren opinión ou discusión.
  • Permitir longas discusións sobre temas que se escapen do que se debe tratar ou se está tratando.
  • Consentir que os estudantes centren as súas achegas soamente neles ou as súas experiencias persoais e que isto pareza válido para todos ou todas as situacións.
  • Impedir coas nosas respostas ou aclaracións que os estudantes xustifiquen a súa interpretación adecuadamente. Ás veces é mellor suxerir ou guiar para conseguir unha boa resposta por parte do estudante e non dala nós directamente. Desta maneira facilitamos a proactividad.
  • Obviar unha intervención importante dalgun participante en referencia ao tema que se traballa.
  • Manipular as intervencións nos espazos virtuais para favorecer as opinións propias.

Neste mesmo sentido, o que si consideran que ha de facerse é:

  • Animar e motivar aos estudantes a que participen.
  • Lembrar aos participantes a conveniencia de respectar as normas de Netiqueta nos cursos virtuais (ligada no bloque lateral Mediateca).
  • Propor retos intelectuais.
  • Reformular intervencións de estudantes para provocar máis intervencións ou permitir a aclaración dalgunhas cuestións.
  • Favorecer alternativas.
  • Reforzar intervencións precisas, innovadoras ou brillantes.
  • Pedir razóns e xustificación de afirmacións feitas.

Nos comezos do curso a titoría debe guiar e  animar, de forma que a plataforma usada e o sistema non supoñan un obstáculo para a súa partipación no curso. O foro de presentacións será o primeiro no que interveñan os participantes e será unha boa ocasión para comprobar o manexo que teñen dos foros.
Cando nos foros hai silencio total ou se parou un foro despois dun par de intervencións, a titoría debería, se quere estimular ese debate, intervir e superar as inhibicións (vergoña, timidez, non coñecer aos compañeiros).
Se se quere felicitar a intervención dalgún debe facerse de forma privada evitando agravios comparativos. O mesmo para as críticas, mellor en privado.

Webgrafía

Neste artigo recóllense as principais características e habilidades que ha de posuír o e-moderador. En definitiva móstrase que para ser un bo moderador ha e que dominar certas estratexias e habilidades pedagóxicas e de comunicación, xa que a capacitación técnica non o é todo. A esencia dun bo moderador está no entusiasmo, o compromiso e a dedicación intelectual que poña na dinámica.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)