Como facer cursos virtuais accesibles
Infórmate
Crear contidos educativos, cursos virtuais... accesibles para todo o mundo independentemente das súas condicións persoais e dos medios informáticos á súa disposición é unha tarefa complexa, pero, polo menos no ámbito educativo, debemos procurar elaborar contidos o máis accesibles posibles.
A maior parte do software empregado para crear recursos educativos xa vén preparado para incorporar medidas para respectar as pautas de accesibilidade. Neste curso usaremos fundamentalmente Moodle e eXeLearning, que permiten introducir medidas de accesibilidade de xeito doado e cómodo. O problema maior adoita ser "querer facelo".
Respectando estas normas o recurso, curso... creado será accesible:
- Definir correctamente os parágrafos:
- En eXe, crear parágrafos novos pulsando UNHA soa vez en Enter.
- Moodle non define os parágrafos correctamente (non coloca as etiquetas <p> e </p>) polo que debería editarse o código HTML diretamente.
- En eXe, crear parágrafos novos pulsando UNHA soa vez en Enter.
- Definir os títulos ou encabezamentos de sección:
- Tanto en eXe coma en Moodle como en LibreOffice, empregar sempre o menú de Formato para configurar os títulos e numeralos consecutivamente, sen saltar a orde.
- Numerar sempre os títulos e apartados:
- En Moodle, comezar dende o título dos módulos do curso.
- En eXeLearning, comezar dende a páxina de inicio de cada páxina web.
- En Moodle, comezar dende o título dos módulos do curso.
- Tanto en eXe coma en Moodle como en LibreOffice, empregar sempre o menú de Formato para configurar os títulos e numeralos consecutivamente, sen saltar a orde.
- Definir correctamente as listas:
- Crealas coas iconas do editor de texto: Listas ordenadas ou desordenadas.
- Crealas coas iconas do editor de texto: Listas ordenadas ou desordenadas.
- Texto alternativo ás imaxes:
- Identificar as imaxes con texto alternativo.
- Táboas accesibles:
- Poñerlles un título na casilla para iso.
- Resumir o seu contido na casilla para iso.
- Poñerlles un título na casilla para iso.
- Ligazóns:
- Ou ben no texto da ligazón ou ben no texto alternativo debe indicarse que é unha ligazón.
- Abrir as ligazóns preferentemente na mesma xanela e no caso de abrila en xanela nova debe indicarse nalgún dos textos (texto da ligazón ou texto alternativo).
- Indicar nalgún dos textos o sitio web, documento... que se abrirá.
- Separar contidos de apariencia:
- Usar a ferramenta ou icona "Citas" exclusivamente para citas, non para sangrar párrafos.
- Evitar o uso de táboas para maquetar.
- Maquetar empregando follas de estilo css.
A continuación comentamos máis detalladamente as indicacións que debemos ter en conta. Explícanse a dous niveis:
- A nivel de usuario de eXeLearning ou Moodle que non manexa, ou apenas o fai, código HTML e
- Usuarios que manexan ou sinten curiosidade polo código HTML.
Este segundo nivel ---oculto detrás de "En código HTML... "Preme aquí"--- é prescindible.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0