D. Os relatores

Un aspecto importante á hora de dinamizar unha actividade formativa no centro é a elección e a comunicación co relator que impartirá a docencia.

As temáticas e os aspectos a traballar son moi amplos e variados e convén ter ben "atadas" esas docencias para sacarlle o maior partido posible ás horas dispoñibles.

Características que deberíamos buscar nun relator:

- O dominio dos contidos que se queren traballar.
- Na medida das posibilidades, na maioría dos casos, debería ser un profesional da docencia.
- Ter coñecemento da súa experiencia docente no ámbito a desenvolver.
- Posibilidade de comunicación directa co gallo de concretar mellor os aspectos a tratar, comentarlle as características do centro, dos compañeiros docentes...
- Ter coñecemento da súa capacidade comunicativa, xa que un pode ser moi bo desenvolvendo actividades co alumnado, pero non ser capaz de comunicarllo aos compañeiros.
- Dispoñibilidade dos materiais presentados.
- Posibilidade de comunicación posterior ao relatorio para consulta dalgún tema ou dúbida xurdida.

 

O "Coach TIC"

No número 7 da revista Educación 3.0, verano 2012, pax. 26 (www.educaciontrespuntodero.com), entrevistan a Juan Miguel Muñoz, maestro, pedagogo y Presidente de la Asociación Espiral, Educación y Tecnología.

Reproducimos dúas preguntas e as súas correspondentes respostas:

 

"Es partidario de crear la figura del Coach-TIC, ¿cuál es su objetivo? Se trata de aprender entre iguales. Basándome en la experiencia de más de 15 años como formador de formadores, he observado (yo mismo he sido sujeto de esa experiencia) que cuando queremos que algo nos quede claro recurrimos al colega o al amigo más cercano, que tiene más experiencia o conocimientos sobre un tema.
En los cursos, tanto presenciales como telemáticos, las personas tienden a buscar complicidades para su aprendizaje, necesitan una ayuda o una guía cercana y eso es lo que yo llamo coach o colega de trabajo. Por eso, creo que si esa figura se potencia, se reconoce y se forma institucionalmente dentro de los centro, estaremos favoreciendo la adquisición de la competencia digital del profesorado.

¿Existe algún centro donde se haya puesto en marcha esta iniciativa de ‘forma institucional'? Hay muchos casos de coaching informal; casi diría que en cada centro educativo hay uno o varios. Son personas con conocimientos y experiencia en el uso de tecnología, que se manejan bien en la Red, que si desconocen algo saben cómo encontrar la información y que están dispuestos a ayudar a quien se lo pida.

Si esos casos se hacen explícitos, se les da formación y un mayor protagonismo y reconocimiento por parte de la administración, tal vez nos ahorraríamos muchas sesiones de formación inútil y poco eficaz. Seguramente, en estos tiempos de recorte y de optimización de recursos, potenciar el Coach-TIC sea una buena alternativa para poder seguir formando al profesorado."

 

Salvando as opinións persoais, penso que a descrición do que é un Coach-TIC se corresponde coa descrición de moitos docentes que "habitan" nas nosas escolas, dos que teremos que ir sacando moito partido, e ir achegando ao traballo colaborativo e en rede que deberíamos estar na obriga de fomentar.