Fundamentos
A aprendizaxe cooperativa é un modelo metodolóxico que promueve o traballo en equipo, digamos con responsabilidade compartida porque cada membro do grupo sabe que o éxito depende das aportacións e esforzos de cada persoa.
Traballo cooperativo non é un reparto de tarefas para unilas ao rematr nun produto final, senon que comporta a creación dunha estrutura organizativa que permite a iteración entre os membros do grupo. Precisamente nesta esixencia de organización é donde máis destaca a aportación das Tecnoloxías da Información e a Comunicación: ofrecen un soporte para a relación entre os membros do grupo.
Rasgos que debe ter a aprendizaxe cooperativa:
- División da clase en equipos de aprendizaxe ( de tres a seis ) , xeralmente heteroxéneos en rendemento e que deben permanecer estables durante o tempo que dura o proxecto.
- Anímase ao alumnado a axudar aos outros membros do grupo.
- Hai unha recompensa polo rendemento obtido como consecuencia do traballo en grupo.
Díaz-Aguado (2003)
Beneficios da aprendizaxe cooperativa segundo Pujolás ( 2004 ):
- Aumento do rendemento e a productividade.
- Mellora das relacións interpersoais e aceptación das diferenzas.
- Maior precisión na toma da perspectiva social
- Elevación da autoestima
- Maio comprensión da interdependencia.
Consellos para a fase de planificación e organización.
Creación de grupos:
- Procurar grupos de traballo heteroxéneos.
- Identificar intereses comúns entre os participantes.
- Deixar un tempo para que os membros intercambien información.
Planificación do traballo individual e compartido:
- Explicar con claridade as tarefas.
- Definir estratexias de traballo, de participación e implicación dos membros.
(extraído de "Trabajo cooperativo en entornos virtuales de aprendizaje",Montse Guitert y Ferran Jiménez )[PDF]