C- Axustes básicos
Toda imaxe que sae da cámara pode ser mellorada grazas ao editor de imaxes. Independentemente de cal sexa o empregado, os conceptos básicos que imos manexar serán os mesmos: niveis, saturación, brillo e contraste... axudarannos a procesar as nosas fotos, dun xeito máis sinxelo, preciso e económico que os procesos de revelado analóxico que só estaban ao alcance duns poucos.
IMPORTANTE!!! DEBERÍAS CALIBRAR O MONITOR
|
Amosaremos o proceso de control da luminosidade dunha imaxe cunha fotografía de exemplo que iremos modificando paso a paso. Aquí está tal como sae da cámara (baixándolle a resolución).
|
Durante unha sesión de experimentos coa Auga. PDI '11 |
1. NIVEIS
O histograma é unha gráfica que nos indica a cantidade de "píxeles" que hai en cada un dos tons da escala de grises que van dende o negro ata o branco.
Aparece cando lle damos ao comando Niveles. (En Gimp está no menú Colores)
Se a nosa imaxe non ten píxeles negros (100%) na gráfica non aparecerá información á esquerda. Podemos mover a pestana de cor negra que está debaixo da gráfica hasta que atopemos os píxeles máis escuros (gris). O efecto será converter eses píxeles grises en negros.
O mesmo proceso farase co branco, á dereita da gráfica.
No medio da gráfica está o gris neutro (50%). Moveremos cara a dereita ou cara a esquerda en función de se queremos que os píxeles se escurezan ou se aclaren. Isto cambiará a luminosidade xeral da imaxe.
Obviamente non hai un axuste estándar que nos valga para todas a imaxes. Cada arquivo requirirá un procesado segundo o noso gusto. Se todo o imos facendo con sutileza conseguiremos un bo resultado final.
Se unha imaxe sae ben tomada da cámara (a lectura da luz é a correcta) pode non precisar que empreguemos este comando.
Saberémolo observando a gráfica e apreciando que existen píxeles negros, brancos e que a luminosidade xeral da imaxe está correcta.
Ao final destes primeiros procesos básicos veremos como vai indo o traballo.
2. SATURACIÓN
Empregaremos este comando para intensificar as cores vivas da imaxe. Coidado con abusar, pois desvirtúaa moito
(En Gimp no menú Colores/Tono y Saturación)
Se quixeramos saturar ou desaturar unha gama tonal concreta poderíamos seleccionala na casiña correspondente. Para aplicar o efecto sobre todas as gamas, premeríamos en Principal.
As outras posibilidades quedan para a vosa investigación. O programa permite máis axustes nesta paleta.
Se lle damos saturación -100 pasaríamos a imaxe a escala de grises, pero habemos de aprender un xeito mellor de virar a branco e negro.
3. CONTRASTE
Con esta acción intensificaremos a diferenza entre as zonas claras e escuras da imaxe. (En Gimp no menú Colores/Brillo y Contraste)
Fagamos unha paradiña logo para ver como vai o noso proceso.
Importante!!! non gardar cambios sobre o arquivo no que estamos a traballar, xa que perderíamos o orixinal tal e como saíu da cámara, e non debemos.
|
|
Nas imaxes anteriores tes todo o proceso realizado, dende a superior esquerda (sen axustes) ate a inferior dereita (con niveis, saturación e contraste).
Se es dos que non quedou moi abraiado imos facer a proba de verdade. Na paleta da dereita fai clic sobre a pestana da frecha amarela para ver o historial (se non estivera a paleta hai que ir ao menú Ventana/Diálogos empotrables/Historial de deshacer).
[ Imagen base ] é a foto acabada de abrir. Fai clic nese punto e no último e poderás apreciar mellor a diferenza.
Se premes nun paso intermedio e fas outro axuste perderás os que tiñas dende ese punto ate o final.
Ate aquí o máis elemental que deberíamos axustar en cada foto das que imos empregar. Xa comentabamos antes que dende que entrou a tecnoloxía dixital na fotografía o número de imaxes aumentouse considerablemente.
|
4. BRANCO E NEGRO
Unha das posibilidades que nos ofrecen os editores de imaxe é convertelas a Branco e Negro. Nunca debemos empregar esa opción na cámara, pois perdemos a posibilidade de ter a imaxe tamén en cor. Deste xeito teríamos as dúas posibilidades.
Outra das cousas que non debemos facer para virar as fotos é ir a Imagen/Modo/Escala de grises, pola perda de información que supón, e as poucas posibilidades de control sobre o proceso.
Existen na rede moitos métodos para Gimp. Eu propoño o emprego do "Mezclador de Canales". (Colores/Componentes/Mezclador de Canales)
Clic en "Monocromo" e en "Conservar la luminosidad". Xogando cos controis das distintas canles RGB podemos controlar que porcentaxe de cada canle se emprega para a conversión.
"(Paréntese) Algo que lle queda ben ás fotos en branco e negro é o ruído monocromo, imitando ás imaxes de película con gran. (Filtros/Ruido/Ruido RGB)
Desmarcar "RGB independiente" e axustar a cantidade deslizando de unha das canles. As cantidades variarán segundo o noso gusto e a resolución da imaxe (a máis resolución, máis cantidade precisaremos)."
5. ENFOQUE
No caso de que se precise, este sería o último filtro en empregarse, xa que tódolos cambios posteriores acentuaranse máis.
(Filtros/Realzar/Enfocar)