Ordenador e DAW
Digital Audio Workstation

O ordenador será un compoñente imprescindible no noso estudio, pois permitiranos gravar, traballar, editar e transformar o noso audio nunha auténtica obra mestra.
A nosa investigación centrarase nunha parte fundamental para a gravación:
A DAW (Digital Audio Workstation)
Trátase da Estación de traballo de Audio Dixital (EAD), o sistema electrónico adicado á gravación e edición de audio dixital composto por:
- Hardware: ordenador e tarxeta de son.
- Software musical (edición de audio)
As DAW ou EAD son utilizadas actualmente na Produción discográfica e posprodución de son para cine ou videoxogos.
Tamén están presentes nos Home Studios, posto que son moi asequibles.
TARXETA DE SON
O son e o ordenador son inseparables na era dixital. Gravamos audio dixital no ordenador e manipulámolo usando software.
Pero o son, na súa orixe, é analóxico.
A tarxeta de son é dispositivo que o ordenador emprega para transformar o audio analóxico en dixital e o audio dixital outra vez en analóxico para poder escoitalo.

Ao mesmo tempo, ten que contar con entradas (IN) e saídas (OUT) físicas para poder conectar un micrófono, outras fontes de son ou unhas caixas acústicas e auriculares.
As tarxetas de son para funcionar necesitan uns drivers, tamén chamados controladores. Son programas informáticos que permiten a comunicación entre a tarxeta de son (hardware) e o sistema operativo (software). É coma un “manual de instrucións” que lle indica ao sistema operativo como debe controlar e comunicarse coa tarxeta.
Existen dous tipos de tarxeta de son:
- Tarxeta de son interna: está integrada na placa base do ordenador e ben de fábrica; serve para escoitar música ou chatear con voz, pero non son adecuadas para o traballo de gravación e produción de audio posto que é moi sinxela.
- Tarxeta de son externa: é independente ao ordenador, moito máis complexa que a interna.
Se queremos realizar producións de audio cunha mínima calidade de son, deberiamos investir nunha tarxeta de son externa dedicada e propia para gravación.
Estas tarxetas externas poden incorporarse posteriormente á placa base do ordenador.
Sabes que tipo de tarxeta de son ten o ordenador da nosa aula?
SOFTWARE MUSICAL
Chamamos software musical a todos os programas ou aplicacións informáticas que empregamos para crear, gravar, editar, mesturar e/ou reproducir sons ou partituras.
No noso ordenador contamos con software libre, que respecta a liberdade para poder usalo, copialo, estudialo, modificalo e redistribuilo libremente.
Os editores de audio son programas informáticos que nos permiten, xunto a unha tarxeta de son, dixitalizar o audio analóxico, traballar con ese audio dixital editándoo e transformándoo e finalmente exportar o audio resultante desa edición.
Actúan coma un editor de textos pero para sons: cortando fragmentos, copiando, pegando, borrando partes, cambiando volumes, engadindo efectos de son, ecualizando...
Un editor multipista ou multitrack ademais das funcións anteriores, propias do editor, serve para traballar con múltiples pistas de audio (tracks).
Por exemplo, nun editor multipista poderemos gravar as voces de varios locutores e acompañalas con efectos sonoros e música. Poderemos colocar cada un destes elementos en pistas de audio distintas e ter un control absoluto e independente sobre cada unha delas.
Tamén necesitaremos un software multipista se queremos gravar por capas o noso grupo ou crear arranxos instrumentais gravando os distintos instrumentos un a un e mesturándoos logo.
Estas características fan que os editores multipista tamén se chamen secuenciadores.
Cando xa temos gravadas, editadas e mesturadas tódalas pistas, o software secuenciador permitiranos exportar esa mestura final coma un soa pista co formato e a calidade de audio dixital que escollamos.
Así habería estas fases no proceso de creación con este software:
- Crear o material. O que se pode facer de diferentes xeitos (cargando audios pregravados, gravando o noso propio audio de instrumentos ou voces). Dependendo do programa que utilicemos podemos tamén programar secuencias MIDI e facer sonar instrumentos virtuais.
- Aplicar efectos a cada unha das pistas para conseguir a sonoridade, espacialidade ou carácter que buscamos e realizar a mestura (equilibrio de volumen entre os diferentes sons utilizados).
- Aplicación de efectos finais e axuste do audio final, tamén coñecido como Mastering.
Básicamente todos os software DAW funcionan igual e, aínda que teñen algunhas peculiaridades, a filosofía de traballo é a mesma, polo que cando aprendemos un, cos demáis só temos que adicarlle un pouco de tempo ata sentirnos cómodos. Estas son algunhas das características que ofrecen as DAW:
- Barra de reprodución: permite controlar a reprodución (play, stop, pause, adiantar, retroceder, gravar...)
- Pistas de audio: as DAW son ferramentas multipistas, é dicir; permite gravar varios sons (pistas) e escoitalos simultáneamente. Ademáis cando estamos a gravar unha pista (por ejemplo unha voz) podemos escoitar os sons que gravamos anteriormente para que as tomas queden sincronizadas.
- Pistas de MIDI: a maioría das DAW permiten gravar eventos MIDI, é decir, notas que logo reproduce un instrumento externo que poda comunicarse neste protocolo ou instrumentos virtuais.
- Automatización de efectos e controis: esta é unha ferramenta moi potente xa que nos permite definir cómo queremos que se complete un son ao longo do tempo.
- Aplicación de efectos (Plugins): as DAW son modulares, é decir; podemos integrar outros módulos (pequenos programas) ou plugins que amplían as ferramentas das que dispoñemos para tratar e modificar o son.
- Opción de volcado: cando rematamos a nosa sesión de gravación e temos todo o material, podemos renderizalo para así exportado como unha canción finalizada e poder escoitala no nodo reproductor de audio favorito ou subila á Internet.
E agora imos a explorar o software musical do noso ordenador...
Con que tipo de editor de son contamos para o noso estudio de gravación?
Sabías que...

O paso do audio analóxico ao dixital foi a evolución máis significativa no mundo do son en toda a súa historia.
Este cambio transformou por completo a maneira de traballar, de escoitar e de almacenar o audio.
Deixamos de usar casetes para gravar en discos duros, deixamos de editar con tesoiras para facelo con software e tamén deixamos de escoitar radio e televisión de forma analóxica para converternos, en moi poucos anos, en
audiencia dixital.
Pero, que vantaxes nos ofrece o audio dixital?
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0