Saltar navegación

Planos Sonoros

Expresión Sonora

Como xa sabemos, os sons empregados na radio poden proceder de:

  • Voz Humana
  • Música
  • Son de ambiente: efectos sonoros que acompañan á acción como os sons de fondo nunha conexión en directo ou música e voz humana que actúa como efectos.

Estes tres elementos entran en función por medio dos planos sonoros que veremos a continuación.

A voz e a música poden ser protagonistas por sí mesmos.

Por último, o silencio (ausencia de son) da valor ós sons anteriores e posteriores, polo que ten un grandísimo potencial expresivo, que debe usarse con prudencia.

Tipos de Planos

Os planos sonoros determinan a situación dos distintos sons: tempo, lugar ou intención.

 

  • Espaciais de narración: sitúanos no espacio, lugar onde se produce a acción e os cambios que lle afectan (vento, paxaros, ruído de tráfico...).
  • De Presencia: indica a distancia (cerca ou lonxe) do son con respecto ó oínte, situándoo a éste no plano principal (cerca ou lonxe do primeiro plano). Dependendo da distancia á que se produza o son o planos serán:

                                     - Primeiro plano: sitúa a fonte sonora xunto ó oínte, no plano principal.

                                     - Plano medio ou normal: sitúa á fonte sonora a unha distancia prudente do oínte.

                                       O son está cerca do plano principal pero non nel.

                                     - Plano xeral: sitúa ó son a certa distancia do oínte, creando gran sensación de profundidade.

                                     - Plano de fondo ou segundo plano: é un plano de presencia creado por varios sons, no que uns soan sempre lonxe e outros cerca. Acentúa a sensación de profundidade con respecto ó plano xeral.

  • Temporais de narración: sitúan o tempo no que a acción se produce. Pasado, presente, futuro (efectos sonoros electrónicos), intemporal (tempo non definido), atemporar (fóra do tempo).
  • De Intención: ten unha intención concreta de remarcar algo: unha incursión na fantasía ou soño, complicidade...

Para lograr estes planos necesitamos a presencia do plano principal, a intención na interpretación, a intención no texto, o ambiente ou fondo...

A historia vaise construíndo combinando todos estes recursos.

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0