Saltar navegación

Linguaxe Musical

Vocabulario musical na radio

No mundo radiofónico existe un vocabulario básico para referirse ás diferentes músicas que nel van aparecendo:

  • Camas musicais: son o fondo nunha peza radiofónica. Dan ritmo, manexan a intensidade e falan da “personalidade” do produto. Pódense empregar, por exemplo nun micronoticiario, para marcar a velocidade e a intensidade da lectura e facer sentir a urxencia da información.
  • Cortinas: empréganse para separar escenas ou partes dun programa. Tamén se utilizan para introducir anuncios.
  • Cuña comercial: tende a ser curta, concisa e emocionalmente intensa. Ademais, emite cantidades limitadas de información en 10, 15, 30 ou 60 segundos.
  • Jingle: é unha cuña cantada. Basicamente, pretende influir no estado de ánimo do oínte por medio de ritmos repetidos ou a través de “golpes musicais”.
  • Logotipo: é un conxunto de sons que se asocia co nome da emisora. Pode ser cantado, pode ser o nome da emisora silabeado na música ou ben un son distintivo propio da estación.
  • Sintonía: música que da entrada ao programa. Informar acerca da “personalidade” do programa, o xeito en que é realizado e como quere ser recoñecido. Marca o comezo e o final do programa.

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0