Dereito de cita para educación regrada

Aínda que as cuestións normativas e legais arredor da propiedade intelectual e a divulgación de obras por parte de terceiros sempre é unha cuestión complicada; para a educación regrada existe o chamado "Dereito de cita", regulado no artigo 32 da Lei da Propiedade Intelectual que "... permite o uso de calquera fragmento de obra escrita, sonora ou audiovisual con fins docentes ou de investigación, sempre e cando se cumpran estas catro premisas":

  • A obra citada debe estar xa divulgada;
  • O propósito de su uso é para fins docentes ou de investigación;
  • O seu uso ten que ser xustificado no contexto da obra;
  • Débese indicar a fonte e o autor da mesma.
Dereito de cita e a publicación de blogues educativos

Neste enlace pódese analizar a interpretación do artigo 32 na publicación de obras divulgadas con dereitos de autor en blogues educativos ou de investigación e que se pode resumir no seguinte párrafo:

"c) El derecho de cita y su utilización en los blogs

De todo lo expuesto hasta ahora, es fácil deducir que no existe ningún impedimento que obstaculice, restringa o evite la utilización por todos los autores de Blogs del recurso a la cita, sin necesidad de contar con la autorización del titular de los derechos de explotación, siempre que se respeten los presupuestos objetivos establecidos en la norma. A mi juicio son los siguientes:

  1. Se debe de tratar de obras divulgadas
  2. Sólo se permite la inclusión de un fragmento para utilizarlo como cita para comentarlo, analizarlo o valorarlo.
  3. Sólo podrá realizarse con fines docentes o de investigación.
  4. No cabe hacer un uso indiscriminado de este recurso.
  5. Se debe indicar claramente la fuente: el autor y el título de la obra y la fecha de divulgación."
Nota: en consulta coa SGAE e outras entidades garantes dos dereitos de autor, editor, etcétera... coméntannos que non existe intención de litigar coas insercións e usos de fragmentos de obras en centros educativos se non existe uso derivado das mesmas nin intención de promoción ou venta comercial.

Última modificación: luns, 21 de decembro de 2015, 8:55 PM