PROXECTO SBLENDID: Foro de dúbidas e consultas

WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Diana Pastoriza Espasandín -
Número de respostas: 15

Ola! 

Esperamos que vos resultase de interese o webinario de Carmen Fernández de hoxe. Se non puidestes asistir en directo, aquí queda para que o visualicedes. Está tamén neste libro, onde podedes acceder aos outros 4 webinarios desta serie.

 

 

Carmen tamén nos facilitou a súa presentación e deixounos dúas preguntiñas:

  1. Estás rexistrado/a en eTwinning?
  2. Con que países che gustaría traballar e por que?

Grazas, estamos desexando lervos e ver que futuros proxectos poden xurdir despois desta micro-formación.

Un saúdo,

Alicia Eizaguirre e Diana Pastoriza

En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Vanesa Rodriguez Juiz -

Hola, escribo desde la EOI de Monforte.

Muchas gracias a Carmen y a los otros compañeros por toda la información recopilada en estos webinarios.

1. Estás rexistrado/a en eTwinning?

Sí, me registré hace algún tiempo ya pero la próxima vez que acceda tendré que pulsar el botón de recuperar contraseña porque reconozco que no lo he usado. En parte, como dice Teresa, porque la mayoría eran de secundaria. El año pasado ya vi que se había abierto un grupo de Escuelas de Idiomas conectadas en eTwinning en el que participa Carmen pero no he estado pendiente de los avances.

2. Con que países che gustaría traballar e por que?

Doy clase de inglés así que la primera opción sería Irlanda. Sin embargo, creo que sería muy enriquecedor colaborar también con otros países. Empezaría por Suecia por cuestiones prácticas, ya que conozco  a una profesora que da clase de inglés a adultos en ese país y podría estar interesada en colaborar. Si no es ninguno de estos dos países, para empezar buscaría proyectos ya existentes y me centraría más en la temática que en la localización geográfica.

De todas formas, mi respuesta variará dependiendo del grupo. Creo que es importante contar con la colaboración del alumnado a la hora de decidir el proyecto y los países para que estén más motivados a la hora de participar.

Un saludo

Vanesa




En resposta a Vanesa Rodriguez Juiz

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Marta Gago Pesado -

Boa tarde, 

Desde a EOI de Vilagarcía, non puiden conectarne no directo, pero acabo de visionalo. Antes de pasar ás preguntas, quería facer unha apreciación ao contido do que falou Carmen:

. Coido que é esencial que os proxectos non sexan independentes da aula, doutro xeito non funcionarían. 

. Paréceme moi interesante a cuestión que se tratou sobre a idoneidade de integrar proxectos eTwinning no ensino semi, e coido que ten principalmente dúas vantaxas neses senso: 1. serve para a motivación do alumnado xa que crea unha interdependencia e lles anima a continuar e non abandoar o estudo; 2. traballaríamos con alumnado tecnoloxicamente autónomo (idealmente o alumnado que se matricularía nun semi), daquela o dominio do Twinspace ou doutras plataformas que fosen precisas, non sería un escollo. 

Para dar resposta ás preguntas de Carmen.

1. Estás rexistrado/a en eTwinning? Si, malia que son relativamente nova na rede. 

2. Con que países che gustaría traballar e por que?  Eu, ao igual que a compañeira Vanesa, máis que de países, falaría de temáticas ou núcleos de interese arredor da lingua de ensino. Creo que as posibilidades da rede son moitas, por iso a flexibilidade e ás posibilidades de traballar colaborativamente é algo imporatnte, independentemente da área xeográfica. 

Saúdos, 

Marta


En resposta a Marta Gago Pesado

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por MARÍA ISABEL DE LA CRUZ FERNÁNDEZ-PACHECO -

Bo día!

Aproveito para engadir aquí as miñas reflexións, xa que tiven que ver o webinario de Carmen en diferido. Por certo, moitas grazas Carmen por toda a información e recomendacións que nos dás ?

Gustoume moito a recomendación de facer mini-proxectos, de curta duración. Coido que é unha boa idea. Ás veces temos en mente proxectos moi ambiciosos e moi longos, sen decatarnos de que algo breve, directo e inmediato pode ser máis atractivo e sobre todo produtivo para o noso alumnado.

Pareceume tamén moi curioso o aspecto relacionado coa motivación, como unha das vantaxes de levar eTwinning ao ensino de adultos. Sempre pensei que este tipo de actividades gusta máis entre o alumnado adolescente, pero agrádame ver que a experiencia de outros profes confirma o impacto positivo de eTwinning nun tipo de alumnado coma o noso.

Canto ás preguntas que prantexa Carmen:

  1. Estás rexistrado/a en eTwinning?

Si. A Escola de Santiago de Compostela está rexistrada como centro na plataforma e eu estou tamén rexistrada dende hai tempo. Porén, nunca cheguei a iniciar un proxecto porque a plataforma non é moi user-friendly, e coido que fai falla unha formación específica que aínda non tiven tempo de facer. Téñoa na miña lista!

  1. Con que países che gustaría traballar e por que?

Neste sentido non teño ningunha preferencia. Penso que o éxito do proxecto non depende do país participante, senón das persoas coas que se traballe. Aínda que tendemos a preferir países nos que se falan as linguas que ensinamos, coido que pode ser unha mellor opción asociarse con alumnado que, ao igual ca o noso, fale a lingua de traballo coma lingua estranxeira. Deste xeito o alumnado decátase de que os seus homólogos europeos tamén cometen fallos pero poden comunicarse perfectamente sempre que haxa ganas e ilusión ☺.

Espero ter un pouquiño de tempo no futuro para iniciar algún proxecto como os que propón Carmen.

Saúdos,

Isabel

En resposta a MARÍA ISABEL DE LA CRUZ FERNÁNDEZ-PACHECO

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN MARÍA FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ -

Ola Isabel,

Que ben ler os teus comentarios! Eu comecei en Etwinning grazas a ti:) Era o meu primeiro ano en Santiago e mandaches información sobre os cursos do INTEF. Fixen o de Etwinning e así comezou todo... teño que darche as grazas!!

Si, os proxectos curtos funcionan mellor que os longos. Eu apostaría por un máximo de dous proxectos por curso escolar porque a preparación do proxecto leva tempo "na cociña" e non é bo simultanear proxectos. Tamén temos que conseguir involucrar ao alumnado adulto e penso que Etwinning Europe e Etwinning España van tentar facer todo o posible por tirar das universidades en Etwinning.

A plataforma pode mellorar (e xa evolucionou desde que eu a coñezo), facerse máis atractiva visualmente e poder sincronizarse co email para non ter que estar entrando todo o tempo.

Comparto a túa opinión sobre que estamos moi obsesionados en facer proxectos con determinados países por ser os que teñen unha lingua maioritaria e esquecemos outros que a nós, coma EOIs, nos poden beneficiar moito. E agora co Brexit os ingleses non obteñen selo de calidade!

Moito ánimo este fin de curso e unah aperta para a EOI de Santiago,

Carmen.


En resposta a MARÍA ISABEL DE LA CRUZ FERNÁNDEZ-PACHECO

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Rosa María Quiroga González -

Bos días de novo!

Dende a EOI Monforte quero dar as grazas a Carmen. Fun vendo o o webinario x anaquiños e a verdade que resultan moi convincentes os puntos a favor de etwinning. Semella un proxecto fermoso. Parece que non é tan complexo como parecía inda que coordinart e motivar aos alumnos especialmente a primeira vez,buscar embaixadores e socios parece unha tarea que levará bastante tempo! Admiro que fosedes pioneiros, porque empezar sen as directrices que nos aportas : axudas, links na EOI de Coruña, cursos de diversos tipos... Tendo todo iso xunto co webinario que nos deixas é todo un luxo que facilita moitísimo a labor e axuda a perder ese medo de meterse nun mundo dixital bastante descoñecido. Dou grazas a todo o proxecto S-Blended que nos aportou moitísmas ferrementas para as clases ordinarias, coñecer un pouco como pode ser unha clase semipresencial e afondar en varias posibilidades que aporta Erasmus +.


En resposta a Marta Gago Pesado

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN MARÍA FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ -

Ola Marta,

Boas reflexións! Estou de acordo contigo: hai que integrar sempre Etwinning no currículo e é bastante doado, mesmo podes facer un proxecto Etwinning centrado na mellora dunha destreza, aínda que van mellorar o resto automáticamente. Podes coller un contido e centrarte nel. Canto ao ensino semi, eu penso que é o alumndao que se sente máis cómodo porque manexa ben plataformas dixitais.

Anímate a explorar Etwinning! Pensa en temáticas de interese e proponllas aos alumnos. Tamén podes botarlle unha ollada ao que fan fóra usando o buscador de temas.

Unha aperta,

Carmen.

En resposta a Vanesa Rodriguez Juiz

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN MARÍA FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ -

Hola Vanesa,

Gracias por tu respuesta. Sí, es bastante frecuente. Yo también me olvidé de la contraseña y otra vez a empezar de nuevo, qué se le va a hacer!! Creo que tanto eso como el registro de los alumnos es lo más latoso de Etwinning.

Hace Etwinning con países de nativos en inglés es muy interesante, pero a veces también vale la pena trabajar con otros países en los que el inglés está muy asentado para conocer cómo llevan a cabo ellos la enseñanza de lenguas extranjeras porque nos puede abrir las puertas para Erasmus.

Trabajar con Suecia? Muy bien! Te animo a que hagas una entrada en los foros de Etwinning Live. Puedes tener respuestas muy rápido.

Un abrazo,

Carmen.


En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Lydia Margarita Sanjuan Vilaboa -

Boa tarde desde a EOI da Coruña!

O webinario da nosa compañeira Carmen resultoume moi motivador e moi completo, cheo de consellos prácticos dunha enorme utilidade para os que non estamos familiarizados con eTwinning e a plataforma Twinspace. Pareceume moi acertado e de agradecer que incluíse información práctica detallada sobre posibles desafíos que poden xurdir tanto para o profesorado coma o alumnado. Destacaría tamén as boas ideas facilitadas por Carmen sobre a integración de eTwinning no ensino mixto e exemplos prácticos de actividades nas aulas. 

Paso agora a dar resposta ás preguntas plantexadas:

  1. Estás rexistrado/a en eTwinning?

Aínda non, pero despois da entusiasta presentación da nosa compañeira, resúltame unha opción moi atractiva para os vindeiros cursos.

  1. Con que países che gustaría traballar e por que?

Inicialmente, pensaba que con países da língua que imparto, pero reconsiderando a cuestión, opino que a colaboración con calquera país socio é potencialmente enriquecedora, e que tamén son claves a temática do proxecto e a boa sintonía e colaboración cos socios.

Grazas e un saúdo,

Lydia

En resposta a Lydia Margarita Sanjuan Vilaboa

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN MARÍA FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ -

Ola Lydia,

Canto me alegro de que te gustara o webinar!!

Non teñas ningún reparo para rexistrate en Etwinning, explorar a plataforma e empezar a contactar con xente de fóra. Recorda que hai un grupo moi valioso, o de Escuelas Amigas, impulsada por Laura Escribano. 

Unha opción interesante é aproveitar o propio SBLENDID para contactar con xente de outras EOIs galegas, mesmo doutros idiomas que non sexa o teu, para ver que vos podería interesar facer xuntos. Co intercambio de ideas, xurdirán cousiñas moi interesantes:)

Ter bos socios é moi importante, delinear ben o proxecto e repartir responsabilidades.

Moito ánimo, que Etwinning está esperando por ti!!

Carmen.


En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Isabel Barreiro -

Ola,

Eu tiveno que ver en diferido e por iso deixo aquí os meus comentarios.

O máis destacable pareceume a idea de facer varios proxectos pequenos e non un demasiado grande e complicado que poda botar para atrás tanto a alumnado como ao profesorado. A idea de facer un bo labor de difusión é fundamental xa que o máis difícil para nós soe ser motivar aos estudantes que en xeral non lle poden adicar moito tempo a actividades fora do horario lectivo. A elección de socios que se adecúen ás nosas características especiais tamén me parece fundamental.

En canto ás preguntas:

  1. Estás rexistrado/a en eTwinning? Sí, aínda que fai tempo que non o uso.
  2. Con que países che gustaría traballar e por que? No teño unha preferencia especial, ao igual que moitas das compañeiras que comentaron, penso que o importante é que o proxecto sexa atractivo

Un saúdo,

Isabel


En resposta a Isabel Barreiro

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN MARÍA FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ -

Ola Isabel,

Grazas polo teu comentario! Si, o 50% do proxecto é a idea e o outro 50% son os socios. Hai que tentar buscar xenter responsable cun mínimo de compromiso e se non poden facer o proxecto, que avisen.

Eu traballo moito con Grecia, onde hai moita tradición de Etwinning e o inglés está bastante implantado. De todos os xeitos teñen moito medo a falar e a facer podcasts.

Canto á duración, en EOIs poden funcionar mellor os ETwinnings curtos: o noso alumnado non sempre se mantén todo o curso, son adultos e pode xurdirlles traballo e tamén hai que pensar que nós podemos ter que ausentarnos, ollo!!

Espero que te animes a facer Etwinning. Se precisas axuda, escríbeme.

Unha aperta:)

Carmen.

En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Rosa María Quiroga González -

Bos días! Respecto a se estou rexistrada en e-twinning a verdade e que me rexistrei hai bastantes anos en calidade de directora, porque tiven un profesor no Centro que participaba activamente en proxectos e-twinning e por suposto que o apollei. O profesor era de inglés e fixeron traballos moi interesantes, algúns con Turquía e en colaboración co lector que tiñamos nese momento no Centro. Pero a verdade que esa foi a miña participación. Pareume interesante, pero moi laborioso. 

En canto a segunda pregunta: Con qué países che gustaría traballar e porqué? Dado que son profesora de alemán gustariame traballar con países de fala alemá, para mellorar o idioma e contactar con profesionais deses países: Alemania, Austria e Suiza. Pero encantaríame con calquera outro país da Unión Europea por contactar con profesores de ensino do alemán noutros países inda que non coñeza a súa lingua. Supoño que  a lingua para comunicarse sería o inglés,  alemán ou o francés. Sería unha forma de compartir experiencias e coñecer parte da cultura destes países e as súas formas de traballar.

Moitas grazas polo interesante webinario.

En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por CARMEN RODRÍGUEZ ALONSO -

Hola! Son Carmen Rodríguez da EOI Monforte, profesora de alemán.

Moitas gracias polo webinario Carmen, pareceu-me superinteresante.

Paso a responder ás tas preguntas:


Estás registrado en eTwinning?

Hai tempo que me rexistrei. Fíxeno para ver as posibilidades que ofrecía, ver si atopaba algún centro co que poidese colaborar desde a miña aula, ainda que quedou neso. Agora mesmo non lembro a miña conta e teria que comenzar de novo.


Con qué países che gustaría trabajar e por que?

A verdade que me gustaría traballar sobre todo con países de fala alemá, para usar ese idioma como idioma vehicular e que o utilicen os meus alumnos. Pero desde outro punto de vista tamén me parece interesante traballar con calquera outro pais europeo que teña alumnos que estudien alemán e se poida usar ese idioma para comunicarnos. O corto é que todo o que favorezca a conciencia europea e o multiculturalismo me parece interesante traballalo desde as EOIs.


En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por SONIA FERNÁNDEZ CASTRO -

Boa tarde!

son Sonia Fernández Castro, profesora de alemán da EOI de Monforte.

Moitísimas grazas polo webinario de Carmen, que estiven vendo en varias partes. Pareceume moi interesante e motivador!.

A continuación paso a responder as seguintes cuestións:


1. Estás rexistrado en eTwinning?

Non, polo de agora non estou rexistrada en eTwinning pero sí que me interesa, sobre todo de cara ao próximo curso.


2. Con que países che gustaría traballar e por que?

No caso de participar, gustaríame colaborar con algún país de fala xermana (Alemaña, Suiza ou Austria) ou alumnado que estudie alemán en calquera outro país, para poder facer uso da língua alemana como idioma vehicular. Este contacto con outros alumnos pode resultar moi motivador, tanto para o profesorado como para o alumnado.


Un saúdo e grazas,

Sonia



En resposta a Diana Pastoriza Espasandín

Re: WEBINARIO Facer eTwinning en EOI

por Carmen Fernández Vilar -
Buenas tardes:


1.Todavía no, pero después de haber visto la presentación lo haré sin duda.


2. En un principio, me gustaría hacerlo con Italia en alguno de sus CPI.


Muchas gracias

Carmen F. Vilar