Xefatura do título de mecánico/a maior naval sen restricción
O artigo 10 do Real Decreto 36/2014, de 24 de xaneiro, polo que se regulan os títulos profesionais do sector pesqueiro, no seu apartado 2.g), establece que o/a mecánico/a maior naval poderá exercer como xefe/a de máquinas en buques pesqueiros sen límite de potencia, sempre que cumpra os seguintes requisitos:
1. Superar un curso, nun centro de formación autorizado para a impartición do título de Técnico Superior en Organización do Mantemento de Maquinaria de Buques e Embarcacións, que conste da duración e as materias que, con carácter de mínimo, estableza, en desenvolvemento do presente real decreto, o Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente.
2. Realizar un período de embarque non inferior a 24 meses como oficial de máquinas, dos cales polo menos 12 meses deberá cumprilos desempeñando funcións de primeiro oficial, en buques de potencia propulsora de entre 500 e 3.000 kW.
CONDICIÓNS DE ACCESO AO CURSO
Para poder realizar a acción formativa, o titulado deberá atoparse en disposición de exercer como xefe/a de máquinas en buques de pesca de ata 6.000 quilowatts.
No caso de que o número de solicitudes sexa maior que o número de prazas ofertadas, achegaranse os días de embarque a efectos de selección. Terán preferencia o alumnado que acredite un período de embarque non inferior a 24 meses como oficial de máquinas, dos cales polo menos 12 meses deberá cumprilos desempeñando funcións de primeiro oficial, en buques de potencia propulsora de entre 500 e 3.000 kW.
DOCUMENTACIÓN NECESARIA PARA A MATRÍCULA
As persoas candidatas interesadas achegarán a seguinte documentación para realizar a matrícula:
- Modelo de solicitude. Descargue a solicitude AQUÍ.
- Copia do DNI/NIE polas dúas caras.
- Copia compulsada da tarxeta de mecánico/a maior naval ou mecánico/a naval maior (en disposición de exercer como xefe/a de máquinas en buques de pesca de ata 6.000 kilovatios).
- Xustificante do aboamento das taxas que outorgan o dereito ao exame.
As solicitudes deberán presentarse:
- nos centros oficiais de ensino pesqueiro onde se examinen os/as aspirantes, ou
- por calquera dos medios establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común.
IMPORTANTE: Con anterioridade á formalización da matrícula, as persoas interesadas informaranse nas secretarías dos centros para coñecer as datas dispoñibles de realización do curso.
TAXAS
Pode obter o Modelo AI. Autoliquidación de Taxas premendo na imaxe.
INSTRUCCIÓNS
1. Prema en Cidadáns, Pago de taxas e prezos, Iniciar taxa, Acceso libre ó servizo (Candado aberto) e Iniciar taxa.
2. Na pantalla "Datos da taxa" deberá cubrir o seguinte:
Consellería de: O Mar | Código: 12 |
Delegación de: Vigo | Código: 41 |
Servizo de: Desenvolvemento Pesqueiro | Código: 05 |
Taxa: denominación | |
Probas profesionais de pesca | Código: 301900 |
Obxecto de pago | Aumento atribucións mecánico/a maior naval |
Datos de pago | 84,81 € |
3. Prema en Continuar.
4. Na pantalla "Datos identificativos" deberá indicar os seus datos persoais. Prema en Continuar.
5. Por último, na pantalla "Modo de pago" poderá escoller entre a opción de Pago telemático (Se desexa efectuar o pago telemático con tarxeta ou cargo en conta) e a opción de Descargar modelo presencial (Permite a descarga do modelo de autoliquidación cuberto cos datos recén capturados para imprimir e efectuar o pago presencial nunha entidade financeira colaboradora).
ASISTENCIA AO CURSO
A asistencia ao curso por parte do alumnado matriculado será obrigatoria.
PROGRAMA: MÓDULOS FORMATIVOS E TEMPORALIZACIÓN SOBRE OS COÑECEMENTOS TEÓRICO-PRÁCTICOS
1. Prevención da contaminación e xestión de residuos (10 horas)
– As augas sucias dos buques
– Contaminación química. Hidrocarburos. Contaminación biolóxica
– Xestión da auga de lastre
– Sistemas anti-incrustantes
– Reciclaxe de barcos
– Instalacións portuarias de recepción
– Zonas mariñas especialmente sensibles
2. Planta propulsora e sistemas auxiliares (30 horas)
– Novas tecnoloxías para a propulsión de buques pesqueiros
– Combustibles alternativos e enerxías renovables de apoio. Aforro de enerxía a bordo
– Tendencias actuais e futuras dos motores mariños de combustión interna alternativos: sistemas de sobrealimentación, sistemas de inxección de combustible, procesos de combustión, sistemas anticontaminación, sistemas de lubricación e aceites, entre outras
– Desenvolvementos recentes e vías de evolución dos sistemas auxiliares e servizos do buque
3. Sistemas eléctricos e electrónicos (35 horas)
– Xeración, regulación e control da subministración eléctrica
– Distribución e consumo da enerxía eléctrica. Control de cadros e consumidores eléctricos
– Control e monitorización da planta propulsora
– Sistemas de propulsión eléctrica
4. Sistemas de regulación e control automáticos (30 horas)
– Tecnoloxía marítima avanzada no campo da electro-hidráulica proporcional
– Autómatas programables. Aplicación práctica a sistemas auxiliares
– Aplicación do autómata aos circuítos hidráulicos de a bordo
5. Xestión operacional do departamento de máquinas (30 horas)
– Xestión do mantemento: certificación e inspección. Aplicación de normativa
– Eficiencia enerxética e control de emisións
– Garda de máquinas
6. Instalacións frigoríficas e de climatización (30 horas)
– Novas tendencias na produción e mantemento de frío industrial
– Manipulación dos fluídos refrixerantes
– Sistemas de climatización naval e o seu mantemento
– Normativa de aplicación
7. Lingua inglesa (20 horas)
– Manuais. Comprensión e interpretación
– Checklists. Identificación e comprobación de elementos de a bordo
– Interacción coas autoridades marítimas
– Drills. Comunicacións de emerxencia a bordo
Informes de avarías e reclamacións de garantías
NORMATIVA