Patrón/Patroa costeiro polivalente
O/a patrón/patroa costeiro/a polivalente, cando sexa o caso, é a persoa designada polo/a armador/a da embarcación de pesca que desempeña a súa representación, e exerce o goberno e a dirección do buque acreditando a súa titulación mediante o título profesional conforme as condicións e atribucións establecidas no Real decreto 36/2014, do 24 de xaneiro, pola que se regulan as titulacións profesionais do sector pesqueiro.
COMPETENCIAS
- Exercer como capitán ou patrón de buques de ata 32 metros de eslora nas augas limitadas. O interesado ten que ter cumprido un período de embarque non inferior a 12 meses como oficial de ponte ou patrón en buques pesqueiros de eslora non inferior a 12 metros.
- Exercer como capitán ou patrón e xefe de máquinas, en buques de ata 26 metros de eslora e 550 kilovatios de potencia efectiva da máquina ata unha distancia de 60 millas da costa española. A base para o cálculo de dita distancia serán as liñas de base rectas e donde éstas non estén definidas a distancia medirase dende a liña da costa marcada pola baixamar escorada. Para poder exercer a función de capitán prevista no presente apartado o interesado debe ter cumprido un período de embarque non inferior a 12 meses como oficial encargado da garda de navegación, ou patrón, en buques pesqueiros de eslora non inferior a 12 metros.
- Exercer como primeiro oficial ou oficial de ponte en calquera buque pesqueiro nas augas limitadas.
- Exercer como xefe de máquinas en buques de pesca de potencia propulsora inferior a 750 kilovatios.
- Exercer como primeiro oficial de máquinas en buques de pesca de potencia inferior a 750 kilovatios e como oficial de máquinas en calquera buque de pesca.
- Exercer como primeiro oficial de ponte en buques nos que o mando corresponda a un Patrón de Litoral. Para poder levar a cabo esta función deberán superar o curso que, no seu caso, establecerá o Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación para conseguir que os patróns costeiros polivalentes alcancen os coñecementos requeridos na regra II/2 do Convenio STCWF/1995.
CONDICIÓNS PARA A OBTENCIÓN DA TITULACIÓN
Para a obtención da titulación de patrón/patroa costeiro/a polivalente, o alumnado deberá:
- realizar satisfactoriamente un curso de formación sobre os coñecementos teórico-prácticos, e
- superar o exame teórico-práctico establecido para o efecto.
A duración do curso non será inferior a 600 horas lectivas, das cales 350 horas corresponderán á sección de ponte e 250 horas á sección de máquinas.
CONDICIÓNS DE ACCESO AO CURSO
Para o acceso ao curso de patrón/patroa costeiro/a polivalente, o alumnado deberá reunir os seguintes requisitos:
– Ter feitos os dezaoito anos de idade.
– Estar en posesión do título de mariñeiro/a pescador/a.
– Estar en posesión do certificado de nivel 1 de ensinanzas básicas iniciais ou certificado equivalente, ou ben estar en posesión da tarxeta profesional de patrón/patroa local de pesca.
DOCUMENTACIÓN NECESARIA PARA A MATRÍCULA
As persoas candidatas interesadas no curso de patrón/patroa costeiro polivalente achegarán a seguinte documentación para realizar a matrícula:
- Modelo de solicitude PE607C. Descargue a solicitude AQUÍ.
- Copia do DNI/NIE polas dúas caras.
- Copia do título profesional de mariñeiro/a pescador/a ou, de ser o caso, copia da folla do caderno marítimo onde se acredite estar en posesión do dito título.
- Certificado de nivel 1 de ensinanzas básicas iniciais ou certificado equivalente, ou ben copia da tarxeta profesional de patrón/patroa local de pesca.
- Xustificante do aboamento das taxas que outorgan o dereito ao exame.
As solicitudes deberán presentarse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal. Para a presentación das solicitudes será necesario o documento nacional de identidade electrónico ou calquera dos certificados electrónicos recoñecidos pola sede da Xunta de Galicia.
A solicitude tamén poderá presentarse en soporte papel:
- nos centros oficiais de ensino pesqueiro onde se examinen os/as aspirantes, ou
- por calquera dos medios establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común.
IMPORTANTE: Con anterioridade á formalización da matrícula, as persoas interesadas informaranse nas secretarías dos centros para coñecer as datas dispoñibles de realización do curso.
TAXAS
Pode obter o Modelo AI. Autoliquidación de Taxas premendo na imaxe.
INSTRUCCIÓNS
1. Prema en Cidadáns, Pago de taxas e prezos, Iniciar taxa, Acceso libre ó servizo (Candado aberto) e Iniciar taxa.
2. Na pantalla "Datos da taxa" deberá cubrir o seguinte:
Consellería de: O Mar | Código: 12 |
Delegación de: Vigo | Código: 41 |
Servizo de: Desenvolvemento Pesqueiro | Código: 05 |
Taxa: denominación | |
Probas profesionais de pesca | Código: 301900 |
Obxecto de pago | Patrón/patroa costeiro/a polivalente |
Datos de pago | 19,37 € |
3. Prema en Continuar.
4. Na pantalla "Datos identificativos" deberá indicar os seus datos persoais. Prema en Continuar.
5. Por último, na pantalla "Modo de pago" poderá escoller entre a opción de Pago telemático (Se desexa efectuar o pago telemático con tarxeta ou cargo en conta) e a opción de Descargar modelo presencial (Permite a descarga do modelo de autoliquidación cuberto cos datos recén capturados para imprimir e efectuar o pago presencial nunha entidade financeira colaboradora).
ASISTENCIA AO CURSO
A asistencia ao curso por parte do alumnado matriculado será obrigatoria.
Cando o incumprimento da asistencia supere o 10% das horas lectivas do curso será motivo de baixa no dito curso, así como a baixa no dereito a participar no exame correspondente.
EXAME
Para a obtención do certificado de aptitude será preciso superar o exame correspondente ante un tribunal.
Só se poderá presentar ao exame final o alumnado que asistiu con regularidade ás clases e non superou o 10% das faltas correspondentes á carga lectiva do curso.
O alumnado que suspenda o exame disporá dunha nova convocatoria de exame, logo da autorización do Servizo de Ensino e Titulacións Náutico-Pesqueiras.
OBXECTIVOS
Obxectivos relativos á sección de ponte.
– Controlar a navegación e a derrota do buque en todas as condicións.
– Realizar as operacións de estabilidade, trimaxe e manobra do buque.
– Organizar e executar as actividades extractivas e de conservación do produto obtido.
– Organizar e controlar a seguranza, a supervivencia, a asistencia sanitaria a bordo e a preservación do medio mariño.
– Realizar unha correcta administración do buque, unha axeitada aplicación das normas laborais e unhas prácticas de traballo seguras a bordo.
– Comprender a información específica e profesional das mensaxes orais e escritas en lingua inglesa relativas as diversas situacións de comunicación emitidas directamente por falantes ou por medios de comunicación.
Obxectivos relativos á sección de máquinas.
– Realizar a condución e mantemento da planta propulsora do buque.
– Supervisar e controlar o funcionamento das instalacións eléctricas, asegurando a súa operatividade e seguranza.
– Controlar o funcionamento e o mantemento de equipamentos hidráulicos e sistemas auxiliares (servizos).
PROGRAMA: MÓDULOS FORMATIVOS E TEMPORALIZACIÓN SOBRE OS COÑECEMENTOS TEÓRICO-PRÁCTICOS
- Sección de ponte (350 horas/420 sesións).
Módulo profesional 1. Navegación e comunicacións (80 sesións).
– Unidade didáctica 1. Navegación costeira.
– Unidade didáctica 2. Navegación con radar.
– Unidade didáctica 3. Servizo de garda.
– Unidade didáctica 4. Sistemas electrónicos de determinación da situación e da navegación.
– Unidade didáctica 5. As comunicacións a bordo. Procedementos radiotelefónicos.
– Unidade didáctica 6. Busca e salvamento (MERSAR).
Módulo profesional 2. Estabilidade, manobra do buque e regulamentos para previr abordaxes (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Construción naval e teoría do buque.
– Unidade didáctica 2. Estabilidade e construción do buque pesqueiro.
– Unidade didáctica 3. Manobra e goberno dos buques pesqueiros.
– Unidade didáctica 4. Regulamentos para previr as abordaxes e balizamento internacional.
Módulo profesional 3. Pesca responsable (80 sesións).
– Unidade didáctica 1. Bioloxía pesqueira.
– Unidade didáctica 2. Pesca marítima. Artes e aparellos de pesca.
– Unidade didáctica 3. Lexislación marítimo-pesqueira e administración do buque.
– Unidade didáctica 4. Manipulación e estiba das capturas.
Módulo profesional 4. Meteoroloxía e oceanografía (20 sesións).
– Unidade didáctica 1. Meteoroloxía.
– Unidade didáctica 2. Oceanografía.
Módulo profesional 5. Seguranza marítima e preservación do medio mariño (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Seguranza marítima.
– Unidade didáctica 2. Hixiene e primeiros auxilios.
– Unidade didáctica 3. Preservación do medio mariño.
Módulo profesional 6. A seguranza e lexislación marítima laboral (40 sesións).
– Unidade didáctica 1. Prácticas de traballo seguras a bordo.
– Unidade didáctica 2. Lexislación marítima laboral.
– Unidade didáctica 3. A fatiga a bordo.
Módulo profesional 7. Nocións de inglés técnico (20 sesións).
Módulo profesional 8. Simulación e prácticas a bordo dun buque de pesca (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Simulación en radar e ARPA.
– Unidade didáctica 2. Simulación en sistemas electrónicos (navegación e pesca).
– Unidade didáctica 3. Programa de prácticas a bordo dun buque de pesca.
- Sección máquinas (250 horas/300 sesións).
Módulo profesional 1. Propulsión do buque (120 sesións).
– Unidade didáctica 1. Teoría fundamental dos motores térmicos de combustión interna.
– Unidade didáctica 2. O motor diésel de catro tempos.
– Unidade didáctica 3. Potencias, rendementos e consumos.
– Unidade didáctica 4. Estudo e verificación dos compoñentes do motor.
– Unidade didáctica 5. Sistemas de alimentación de aire e escape.
– Unidade didáctica 6. Combustión. Combustibles.
– Unidade didáctica 7. Sistema de alimentación e inxección do combustible.
– Unidade didáctica 8. Sistema de lubricación. Lubricantes.
– Unidade didáctica 9. Sistema de refrixeración.
– Unidade didáctica 10. Arranque. Liña de eixes. Motores reversibles.
– Unidade didáctica 11. Instrumentos de medida local e remota.
– Unidade didáctica 12. Condución, mantemento e avarías dos motores diésel.
Módulo profesional 2. Electricidade (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Principios, circuítos e magnitudes eléctricas.
– Unidade didáctica 2. Baterías.
– Unidade didáctica 3. Circuíto de carga. Alternador.
– Unidade didáctica 4. Circuíto de arranque. Motor de arranque.
– Unidade didáctica 5. Cadros eléctricos.
Módulo profesional 3. Servizos do buque (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Hidráulica e pneumática básica.
– Unidade didáctica 2. Sistemas hidráulicos do buque.
– Unidade didáctica 3. Servizo de achique, baldeo e contra incendios.
Módulo profesional 4. Tecnoloxía mecánica. Taller (60 sesións).
– Unidade didáctica 1. Recoñecemento e uso de ferramentas. Metroloxía.
– Unidade didáctica 2. Procedemento manual de soldadura por arco eléctrico.
– Unidade didáctica 3. Desmontaxe e montaxe dun motor diésel completo.
– Unidade didáctica 4. Cambio de aceite e filtros do motor.
– Unidade didáctica 5. Regraxe de válvulas e comprobación da posta a punto.
– Unidade didáctica 6. Esmerilaxe de válvulas.
– Unidade didáctica 7. Timbraxe dun inxector sobre bomba de probas.
– Unidade didáctica 8. Preparación do motor para o arranque e para realizar unha travesía.
– Unidade didáctica 9. Utilización do polímetro.
– Unidade didáctica 10. Acoplamento e verificación do estado de carga de baterías.
– Unidade didáctica 11. Verificación do sistema de carga e arranque.
– Unidade didáctica 12. Montaxe dun circuíto hidráulico e pneumático.
– Unidade didáctica 13. Cambio de retén dunha bomba centrífuga.
– Unidade didáctica 14. Seguranza e prevención de riscos no manexo da maquinaria a bordo.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN
- Criterios de avaliación para a sección de ponte.
Exame teórico-práctico.
Exame teórico: o tribunal deberá acollerse a unha das seguintes opcións:
Opción A. 30 preguntas curtas que se repartirán da seguinte maneira:
– 5 preguntas para regulamentos, sinais e balizamentos: 3 de regulamentos e sinais e 2 de balizamentos.
– 3 preguntas da unidade didáctica de artes e aparellos.
– 3 preguntas da unidade didáctica de seguranza marítima.
– 2 preguntas da unidade didáctica de bioloxía pesqueira.
– 2 preguntas da unidade didáctica de estabilidade e construción do buque pesqueiro.
– 1 pregunta das unidades didácticas 1, 2, 3 e 4 do módulo profesional 1. Navegación e comunicacións.
– 1 pregunta das unidades didácticas 5 e 6 do módulo profesional 1. Navegación e comunicacións.
– 2 preguntas do módulo de nocións do módulo de inglés técnico.
– 1 pregunta para cada unha das restantes unidades didácticas.
Opción B. 60 preguntas tipo test de respostas múltiples que se repartirán da seguinte maneira:
– 10 preguntas para regulamentos, sinais e balizamentos: 6 de regulamentos e sinais e 4 de balizamentos.
– 6 preguntas da unidade didáctica de artes e aparellos.
– 6 preguntas da unidade didáctica de seguranza marítima.
– 2 preguntas da unidade didáctica de bioloxía pesqueira.
– 2 preguntas da unidade didáctica de estabilidade e construción do buque pesqueiro.
– 2 preguntas das unidades didácticas 1, 2, 3 e 4 do módulo profesional 1. Navegación e comunicacións.
– 2 preguntas das unidades didácticas 5 e 6 do módulo profesional 1. Navegación e comunicacións.
– 4 preguntas do módulo de nocións de inglés técnico.
– 2 preguntas para cada unha das restantes unidades didácticas.
Exame práctico: resolución dun problema de navegación sobre unha carta do estreito de Xibraltar. Realización de exercicios de armado e reparación de artes e aparellos de pesca. Realización dunha práctica de primeiros auxilios. Recoñecemento e uso dalgún dispositivo individual ou colectivo de seguridade.
Valoración: 2 puntos pola correcta resolución do exercicio de carta; 2 puntos pola práctica de artes e aparellos de pesca; 1 punto pola práctica de seguranza marítima; 1 punto pola práctica de primeiros auxilios e 4 puntos polo exame teórico.
É necesario cumprir todos os requisitos que se nomean a seguir para superar a sección:
– Ter como mínimo 1 punto no exercicio de carta.
– Ter como mínimo 1 punto na práctica de artes e aparellos.
– Ter como mínimo 0,5 puntos na práctica de primeiros auxilios.
– Ter como mínimo 0,5 puntos na práctica de seguranza marítima.
– Responder correctamente 2 preguntas curtas de regulamentos e sinais e 1 pregunta curta de balizamento, ou 4 preguntas tipo test de regulamentos e sinais e 2 preguntas tipo test de balizamentos.
– Ter como mínimo 2 puntos no exame teórico.
– Ter unha puntuación mínima global de 5 puntos.
Se a persoa candidata non supera algún dos criterios enumerados anteriormente, será considerado como «non apta».
- Criterios de avaliación para a sección de máquinas.
Exame teórico-práctico.
Exame teórico: constará de 30 preguntas curtas, resolución de circuítos e cálculos, que se repartirán da seguinte maneira:
– 16 preguntas correspondentes ao módulo 1.
– 7 preguntas correspondentes ao módulo 2.
– 7 preguntas correspondentes ao módulo 3.
Exame práctico: resolución de tres supostos prácticos, a razón dun suposto práctico por módulo. Tempo máximo para cada módulo 15 minutos.
Valoración: para superar o exame teórico o alumnado deberá responder correctamente a un mínimo de 15 preguntas, que son as seguintes:
– un mínimo de 8 preguntas do módulo 1.
– un mínimo de 4 preguntas do módulo 2.
– un mínimo de 3 preguntas do módulo 3.
Para superar o exame práctico o alumnado deberá obter un mínimo de 5 puntos en cada un dos tres módulos prácticos. A puntuación destes módulos estará comprendida entre 0 e 10 puntos.
Para aprobar o exame, o alumnado deberá superar tanto o exame teórico como o práctico.
NORMATIVA