Curso 2018-19: Actividades

A palabra da semana

Neste curso continuamos coa campaña, A palabra da semana, para dar a coñecer palabras novas ou para fixar a súa escrita correcta. Cada semana publicamos esa palabra nos mesmos lugares: nos corredores do instituto, no vestíbulo, na cafetaría, na sala de atención ás familias, na biblioteca, na sala do profesorado... para achegala a toda a comunidade educativa. Cada semana é un alumno ou alumna do EDLG quen se ocupa de escoller a palabra e darlle forma ao cartel.

Antonio Fraguas, Día das Letras 2019

Aquí podes atopar moita información para saber máis do autor homenaxeado este ano.

Telexornal Antonio Fraguas, elaborado  no CPI dos Dices-Rois, da man de Luís Aldegunde.

Páxina da Real Academia Galega, dedicada ao autor

Difusión de actividades de interese: 21 días co galego e +

Actividade de normalización da lingua galega iniciada pola profesora Pilar Ponte no instituto da Pobra do Caramiñal e que se vai estendendo a outros centros de Galiza.

Con esta actividade preténdese que alumnado que non fala habitualmente non fala en galego se comprometa a falalo durante 21 días ou máis. Para axudar,  cada día van colgando materiais en galego asociados a distintas temáticas. O alumnado participante tamén fai gravacións contando a súa experiencia. Abaixo, a listaxe das temáticas:

Difusión de noticias de interese: Bússola Literária

Un mapa presenta os recursos sobre o portugués en Galicia. Se consultades o mapa podedes ver como nós tamén formamos parte, porque nós puxemos Carnota no mapa do portugués!
Bússola Literária xurdiu como un traballo de clase de Filoloxía Portuguesa.

O Galego, a miña lingua propia

O día 1 de outubrode 2018 teremos no IES Lamas de Castelo dúas actividades de dinamización da lingua galega, que nos ofrecen o Servizo de Normalización Linguïstica do Concello de Carnota e a Deputación da Coruña, dentro da Campaña "O Galego, a miña lingua propia".

1. Obradoiro de Graffiti e muralismo con Mutante Creativo

Destinatarios: 1º ESO. Toda a mañá (divididos en dous grupos) no ximnasio.

2. Obradoiro Xogando coa moda ética con Cestola na cachola

Destinatarios: 3º ESO. Aula

Pódese ver máis información sobre as actividades nesta ligazón (en concreto, nas páxinas 14 e 15).

E aquí, o resultado das actividades.

Fichas_actividades._O_galego_a_mina_lingua_propia.pdf6.95 MB

Revista O Gherreiro 2019

En breve, poderedes ver aquí a revista deste ano, O Gherreiro 2019.

o-gherreiro-2019-v-web-bitmap.pdf9.84 MB

Teatro-Concerto coa Orquestra Chévere

En xaneiro fomos ao Concello de Carnota para asistir a un espectáculo que combina teatro e música. A compañía Chévere e a súa montaxe I'll be watching you (Hei estar vixiándote) analizaron as letras de cancións de moda e fixeron as súas versións en galego. Máis alá dunha actividade que pretendía tratar o tema da violencia de xénero tamén é unha actividade normalizadora da lingua galega.

V Concurso de fotografía

Este ano o concurso de fotografía vai dirixido cara á "Fotografía etnográfica", pois queremos enlazar o traballo de investigación e etnografía, coincidindo coa figura de Antón Fraguas ser homenaxeada co Día das Letras Galegas 2019.

As bases do concurso poden consultarse aquí.

Convocatoria V Concurso de fotografía.pdf258.95 KB