Skip to Content

Estatutos

ESTATUTOS DA ASOCIACION:

A.N.P.A. “SAN GREGORIO” C.E.I.P. DE CARNOTA

CAPITULO I

DENOMINACION, FINS, DOMICILIO, AMBITO:

Artigo 1º. Coa denominación A.P.A. “SAN GREGORIO” ( do CEIP de Carnota) procede a adaptar os Estatutos desta Asociación, ao amparo da Lei Orgánica do Dereito á Educación 8/1985 e da Lei Orgánica 1/2002 de 22 de Marzo e demais leis e disposicións complementarias, con capacidade xurídica e plena capacidade de obrar, carecendo de ánimo de lucro.

Artigo 2º. Esta Asociación constitúese por tempo indefinido.

Artigo 3º. Terá como fins os seguintes:

a) Asistir aos pais e titores en todo aquilo que concierne á educación dos seus fillos e pupilos.

b) Colaborar nas actividades educativas e extraescolares do Centro.

c) Promover a participación dos pais dos alumnos na xestión do Centro.

d) Asistir aos pais dos alumnos no exercicio do seu dereito a intervir no control e xestión do Centro.

e) Facilitar a representación dos pais de alumnos no Consello Escolar do Centro.

f) Estimular a participación dos pais de alumnos na programación xeral do ensino a través do órgano colexiado correspondente.

g) Fomentar as relacións de cooperación do Centro con outros establecementos escolares e os sectores sociais e culturais da contorna.

h) Promover a plena realización do principio de gratuidade no ámbito do Centro, así como a efectiva igualdade de dereitos de todos os alumnos sen discriminación por razóns socioeconómicas ideolóxicas, confesionais, raza ou sexo.

i) Requirir aos poderes públicos o cumprimento das leis, regulamentos e plans de actuación relativos á educación, solicitando a atención e axudas que esta merece.

j) Promover actividades formativas, culturais e de estudo.

k) Promover reunións de colaboración de pais con profesores e as boas relacións entre ambos.

l) E todos aqueloutros non recollidos nos estatutos e que sexan conformes á lei.

Articulo 4º. Para o cumprimento destes fins realizaranse, loxicamente, todas aquelas actividades formativas, culturais e de estudo e reunións con todos os sectores da comunidade educativa e todas aqueloutras tendentes a cumprir os fins sinalados e que sexan conformes á lei e decididas polos órganos competentes.

Artigo 5º. a). Para a realización das actividades que lle son propias a Asociación utilizará locais do Centro, a cuxo efecto o Director facilitará a integración de devanditas actividades na vida escolar tendo en conta o normal desenvolvemento da mesma.

b) A efectos da utilización dos locais do Centro a que se refire o apartado anterior será necesaria a previa comunicación de Xunta Directiva da Asociación á Dirección do Centro.

Artigo 6º. Para o mellor cumprimento dos fins esta Asociación intégrase na Federación Provincial de APAS de Centros Publicos da Coruña, e conxuntamente con outras APAS na Confederación Galega de APAS de Centros Públicos (CONFAPA-GALICIA) e a nivel estatal na Confederación Española de APAS (CEAPA).

Artigo 7º. O ámbito da Asociación é local ( ou alcanzará a todos os concellos onde residan os alumnos do Centro Educativo) e fixe o seu domicilio en CEIP ?San Gregorio? 15293 Carnota (A Coruña).

CAPITULO II

ORGANO DE REPRESENTACION


Atículo 8º. A asociación estará representada e administrada por unha Xunta Directiva formada por:

Presidente.

Vicepresidente.

Secretario.

Administrador - Tesoureiro.

Vogais: mínimo un máximo sete.

Todos os cargos que compón a Xunta Directiva serán gratuítos. Estes serán designados e revogados pola Asemblea Xeral Ordinaria ou Extraordinaria e o seu mandato terá unha duración de dous anos, renovándose a partir do segundo ano, cada ano a metade dos membros.

Artigo 9º. Os membros da Xunta Directiva que esgotasen o prazo para o que foron elixidos, continuarán ostentando os seus cargos ata o momento en que se produza a aceptación dos que lles van a substituír.

Artigo 10º. A elección de membros da Xunta Directiva pola correspondente asemblea, será polo procedemento de listas abertas.

Artigo 11º. A Xunta Directiva elixirá de entre os seus membros os cargos correspondentes.

Artigo 12º. As vacantes que se puidesen producir por renuncia voluntaria comunicada por escrito á Xunta Directiva, ou por incumprimento das obrigacións inherentes ao cargo, poderán cubrirse provisionalmente por membros que sesignen a Xunta Directiva ata que se celebre a primeira reunión da Asemblea Xeral.

Articulo13º. A Xunta Directiva reunirase todos os meses do curso escolar e ademais sempre que sexa convocada polo seu Presidente. Tamén deberá reunirse, a petición dun terzo da totalidade dos seus compoñentes. Quedará válidamente constituída cando asista a metade mais un dos seus membros e, para que os seus acordos sexan válidos deberán ser tomados pola maioría dos votos corresondientes aos presentes. En caso de empate, o voto do presidente será de calidade para deixar sen efecto o empate.

Artigo 14º. As facultades da Xunta Directiva estenderanse, con carácter xeral, a todos os actos propios da finalidades da Asociación, sempre que non requira segundo estes Estatutos, autorización expresa da Asemblea Xeral.

Son facultades particulares da Xunta Directiva:

a) Dirixir as actividades da Asociación e levar a xestión económica e administrativa, acordando realizar os oportunos actos e contratos.

b) Executar os acordos da Asemblea Xeral.

c) Formular e someter á aprobación da Asemblea Xeral os balances, contas e programa anual de actividades.

d) Resolver sobre a admisión de socios se fose necesario.

e) Nomear delegados para algunha determinada actividade da asociación.

f) Calquera outra facultade que non sexa da exclusiva competencia da Asemblea e sexa conforme segundo a lei.

Artigo 15º. O presidente terá as seguintes atribucións: Representar legalmente á Asociación ante toda clase de Organismos Públicos ou privados; Convocar, presidir e levantar as sesións que celebre a Asemblea Xeral e a Xunta Directiva, así como dirixir as deliberacións dunha e doutra; ordenar pagos e asinar xunto co Administrador-Tesoureiro os libramientos, cheques, etc; recibir en nonbre da Asociación calquera cantidade proveniente de subvencións de Entidades Públicas e/ou privadas; autorizar coa súa firma os documentos, actos e correspondencia da Asociación; adoptar calquera medida urxente que a boa marcha da Asociación aconsella, ou no desenvolvemento das súas actividades resulte necesaria ou conveniente, sen prexuízo de dar conta posteriormente á Xunta Directiva; asumirá tamén, en todo caso, todas as facultades que a Lei establece.

Artigo 16º. O Vicepresidente será o encargado de substituír ao Presidente en ausencia deste , motivada por enfermidade ou calquera outra causa, e terá as mesmas atribucións que este. O presidente poderá delegar neste as súas competencias para a atención ou xestión de asuntos determinados ou un conxunto dos mesmos, previa conformidade da Xunta Directiva.

Artigo 17º. O Secretario terá ao seu cargo a Dirección dos traballos meramente administrativos da asociación, expedirá certificacións, levará os Libros da Asociación legalmente establecidos e o ficheiro de Asociados e custodiará a documentación da Entidade, facendo que se cursen as comunicacións sobre designación de Xuntas Directivas e demais acordos sociais inscribibles nos correspondentes rexistros, asi como a presentación das contas anuais e do programa de actividades e o cumprimento das obrigacións documentais, nos termos que legalmente correspondan; ademais velará pola conservación dos locais sociais e gardará o selo da Asociación.

Artigo 18º. O Administrador-Tesoureiro estará encargado de recadar e conservar os fondos e bens da Asociación. Levará o Libro de Caixa e asinará os libramientos de fondos xunto co Presidente; elaborará o proxecto de orzamento que a Xunta Directiva debe presentar ante a Asemblea Xeral e preparará as contas que deban someterse a devandita Asemblea.

Artigo 19º. Os Vogais terán as obrigacións propias do seu cargo como membro da Xunta Directiva e poderán recibir por acordo desta o encargo de presidir ou coordinar grupos de traballo así como a execución de encargos, comisións, representacións e outras tarefas que pola Xunta Directiva fósenlle encomendadas.

Artigo20º. As vacantes que se puidesen producir durante o mandato de calquera dos membros da Xunta Directiva serán cubertas provisionalmente entre devanditos membros ata a elección definitiva pola Asemblea Xeral.

 

CAPITULO III

Artigo 21º. A Asemblea Xeral é o órgano supremo e soberano da Asociación e estará integrada por todos os socios.

Artigo 22º. As reunións da Asemblea Xeral serán ordinarias e extraordinarias. A ordinaria celebrarase oligatoriamente unha vez ao ano, dentro dos catro meses seguintes ao peche do exercicio e nela proporase a aprobación das contas e orzamentos e programa xeral da actuación social. Tamén nela precederase á elección de membros da Xunta Directiva cando corresponda por imperativo estatutario; as extraordinarias celebraranse cando as circunstancias aconsélleno, a xuízo do Presidente, cando a Xunta Directiva acórdeo ou cando o pida ou solicite formalmente por escrito un terzo dos asociados.

Artigo 23º. As convocatorias das Asembleas Xerais se relizarán por escrito expresando o lugar, día e hora da reunión, asi como a orde do día con expresión concreta dos asuntos a tratar. Entre a convocatoria e o día sinalado para a celebración da asemblea, en primeira convocatoria, habran de mediar polo menos 7 días, podendo así mesmo facerse constar a data e hora en que se reunirá a asemblea en segunda convocatoria, sen que entre unha e outra poida mediar un prazo inferior a media hora.

Artigo 24º. As asembleas xerais, tanto ordinarias como extraordinarias, quedarán válidamente constituídas en primeira convocatoria cando concorran a ela a maioría dos asociados e en segunda convocatoria, calquera que sexa o número de asociados presentes.

Os acordos tomaranse por maioría simple das persoas presentes ou representadas, cando os votos afirmativos superen aos negativos non sendo computables a estes efectos os votos en branco nin as abstencións.

Artigo 25º. Será necesario o voto favorable dos dous terzos dos asociados presentes na asemblea para adoptar as seguintes decisións:

a) Disposición e Alleamento de Bens.

b) Solicitude de Declaración de Utilidade Pública da Asociación.

c) Integración en Federacións.

d) Modificación Estatutaria.

e) Disolución da Asociación.

Artigo 26º. Poderán ser membros da Asociación todos os pais ou titores maiores de idade, dos alumnos que cursan estudos no CEIP de Carnota.

Artigo 27. Serán dereitos dos asociados:

a) Elixir, ser elexible para todas as funcións representativas da Asociación.

b) Ter voz e voto nas reunións da Asociación.

c) Tomar parte en todas as actividades da Asociación e utilizar os servizos que poidan establecerse en beneficio dos socios.

d) Dirixir peticións e propor iniciativas aos Organos de Goberno da Asociación.

e) Solicitar e recibir dela Xunta Directiva canta información precisen sobre a xestión asociativa.

f) Asistir a todas as reunións e actos convocados pola Xunta Directiva.

g) Colaborar activamente no cumprimento dos fins da Asociación e na execución e eficacia dos mesmos.

Artigo 28º. Serán deberes dos socios:

a) Observar e cumprir os estatutos da Asociación e os acordos da Asemblea.

b) Contribuír economicamente ao sostemento da asociación na forma e modo que se estableza na Asemblea Xeral.

Artigo 29º. Causarase baixa na Asociación;

a) Por petición do interesado.

b) Por baixa dos fillos matriculados no Centro.

c) Por inmpago das cotas, mediante un apercibimento previo da Xunta Directiva.

d) Por incumprimento dos Estatutos.

e) Por utilización da Asociación con fins alleos aos específicos da mesma.

Para excluír a calquera socio polas causas do apartado d e e do anterior artigo, deberá abrirse un expediente pola Xunta Directiva no que se sinalarán detalladamente os feitos que orixinan a expulsión. Así mesmo deberase oír ao propio expedientado que poderá presentar un prego de descargo alegando o que considere conveniente no seu defensa e que se unirá ao expediente que estudará a Xunta Directiva e proporá a decisión que considere oportuna. Se optase pola expulsión presentaraa na próxima Asemblea Xeral que logo de oír á Xunta Directiva e ao Socio se o solicitar, tomará unha decisión que será inapelable.

Artigo 30º. Os recursos económicos para o desenvolvemento dos fins e actividades da Asociación serán os seguintes:

a) As cotas dos socios periódicas ou extraordinarias que serán determinadas pola Asemblea Xeral a proposta da Xunta Directiva.

b) As subvencións, legados, herdanzas ou doazóns que puidese recibir de forma legal e que sexan aceptados tanto que proveñan de persoas físicas ou xurídicas.

c) Calquera outro recurso de procedencia lícita.

Artigo 31º. A asociación carece de patrimonio fundacional. O patrimonio social que se vaia constituíndo estará composto por todos os bens que se adquiran para a realización dos fins sociais. A súa administración corresponde á Xunta Directiva.

Artigo 32º. O exercicio asociativo e económico coincidirá co inicio e finalización do curso escolar que fixe a Administración Educativa para cada ano académico.

 

CAPITULO V

DISOLUCION

Artigo 33º. Esta Asociación disolverase voluntariamente cando así o acorden a Asemblea Xeral convocada ao efecto e por acordo dunha maioría de dous terzos dos asociados.

Artigo 34. En caso de disolución nomearase unha comisión liquidadora a cal, unha vez extinguidas as débedas e se existise sobrante líquido destinarase a aquelas entidades sen fin de lucro dedicadas á realización de fins educativos cun espírito similar ao que anima esta asociación e que se sinalará na Asemblea Xeral en que se acorde a liquidación.

 

DISPOSICIÓN ADICIONAL

En todo cando non estea previsto nos presentes estatutos aplicarase a vixente lei orgámica 1/2002 de 22 de marzo, reguladora do Dereito de Asociación, así como a lei orgánica 8/1985 reguladora do Dereito á Educación do 3 de Xullo de 1985 e demais disposicións específicas de aplicación provenientes da Comunidade Autónoma de Galicia ou do Dereito Estatal Supletorio en ausencia do autonómico segundo dispón a Constitución Española.

 

NOTA ANPA.

Preséntesvos estatutos foron modificados para adaptalos ás previsións dá lei orgánica 1/2002 de 22 de marzo por acordo dá Asemblea Xeral de Asociados, de data 4 de marzo de 2004.




book | by Dr. Radut